محبوب‌ترین نسخه های مرورگرهای اینترنتی برگزیده شدند

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایستنا، آخرین گزارش منتشر شده مربوط به سهم مرورگرها از بازار گشت‌وگذارهای اینترنتی نشان می‌دهد که IE مایکروسافت در حال افزایش محبوبیت خود نزد کاربران است و در این میان آخرین نسخه از مرورگر اینترنتی مایکروسافت موسوم به IE8 موفق شده است از تمام رقبای خود پیشی بگیرد و سه برابر سریع‌تر از گوگل کروم در بازار رشد کند.

 


سهم IE8 از بازار مرورگرهای اینترنتی در ماه مه با رشد 66/0 درصدی به 84/25 درصد رسید، مرورگر IE6 17/17 درصد از این بازار را به خود اختصاص داد و IE7 نیز توانست پس از مرورگر متن‌باز فایرفاکس 6/3، با تصاحب 79/11 درصد عنوان چهارمین مرورگر اینترنتی محبوب دنیا را به خود اختصاص دهد.


شرکت مایکروسافت که در ماه آوریل صاحب 75/59 درصد از بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی بود، هم‌اکنون صاحب 32/60 درصد این بازار است که این رشد به دنبال کاهش محبوبیت مرورگر فایرفاکس نزد کاربران صورت گرفته است. در ماه مه 51/0 درصد از محبوبیت فایرفاکس کاسته شد.


محبوبیت مرورگر اینترنتی گوگل کروم نیز در این ماه 2/0 درصد رشد کرد، اما با این وجود هم‌اکنون صاحب یک‌هشتم سهم IE مایکروسافت در بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی است.