واکنش های انتقادی نسبت بهBuzz ، گوگل را در حالت دفاعی قرار داد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ماهنامه رایانه، Buzz سرویسی است که هر گونه به روز رسانی های موجود در سرویس هایی چون توئیتر، فلیکر و پیکاسا را تنها با یک نقل و انتقال ساده از طریق جی میل برای کاربران میسر می سازد.

گوگل هنگام ارائه سرویس هدف از طراحی آن را کاهش استرس های ناشی از مواجهه با شبکه های اجتماعی متعدد بر شمرد.در حالی که Buzz خود مسائل و مشکلاتی را رقم زده است.

مهم ترین قسمت بحث انگیز مربوط به آن، قابلیتی است که به آن امکان می دهد به طور خودکار برای یافتن افراد تماس مرتبا جی میل کاربران را وارسی کند.

کیم برلی گوین یکی از مشاورین حقوقی مرکز اطلاعات Electronic Privacy می گوید: گوگل، جی میل را به یک سرویس شبکه اجتماعی تبدیل کرده  و این مسئله به مذاق کاربرانی که در آن ثبت نام کرده اند خوش نمی آید. در واقع گوگل بدون جلب رضایت کاربران این تصمیم را بر آن ها تحمیل کرده است.نکته حائز اهمیت اینجاست که کاربران بایستی کنترل مؤثر و قابل قبولی بر روی اطلاعات شان داشته باشند.

اما از سویی دیگر اریک اسمیت، مدیر کل اجرایی شرکت گوگل در توجیه طراحی سرویس Buzz این چنین عنوان می کند: تنها چیزی که من میتوانم بگویم آن است که واقعا" نمی دانستیم چگونه بین سرویس Google Buzz و امنیت ارتباط برقرار کنیم. هیچ چیز را نمی توان  بدتر از آن تصور کرد که اطلاعات محرمانه کاربران فاش شود.

متخصصان بر این باورند که برخی از نظرات و تصمیمات گوگل، کاربران را از این شرکت دور می کند. راب اندرل، تحلیلگر مؤسسه Enderle Group در این باره میگوید: " گوگل کارهای زیادی انجام می دهد اما تنها بخش کمی از آن خوب است. در ظاهر ارائه رایگان سرویس ها کاربران را خوشحال میکند اما واقعیت امر، چیز دیگری را نشان می دهد."