موسسه های خارجی در معرفی آذریزدی جلوتر از صدا و سیما بودند

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، رضا بردستانی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت آذریزدی با تقدیر ویژه از تلاشهای مدیرکل جوان اداره ارشاد استان یزد اظهار داشت: آذریزدی، یزد و فرهیختگان یزدی شانس بزرگی دارند که هم‌ اکنون سکان فرهنگ یزد در دستان آقای عالیشوندی است.

رضا بردستانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقدهایی که در مورد عدم نصب مقبره بر روی آرامگاه آذریزدی صورت گرفته است، افزود: ما کار خود را نظیر زندگی آذریزدی بدون حاشیه انجام می‌دهیم و معتقدیم اگر کار ساخت این آرامگاه دو سال نیز طول بکشد، باید کاری اساسی و در خور شان آذریزدی انجام شود.

اراضی اطراف آرامگاه آذریزدی پتانسیل احداث یک مجتمع فرهنگی را داراست

وی همچنین یادآور شد: اطراف آرامگاه آذریزدی پتانسیل ساخت یک مجتمع فرهنگی وجود دارد و برای این اقدام نیاز به همکاری و حمایت جدی مسئولان فرهنگی در سطح کشور و استان وجود دارد.

بردستانی، انتشار ویژه‌نامه و فصل‌نامه آذریزدی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام بنیاد آذریزدی خواند.

وی با انتقاد از رسانه ملی به ویژه شبکه استانی یزد از نحوه پرداختن به زندگی آذریزدی عنوان کرد: اگر صدا و سیمای ما برای آذر کار نکرد، موسسه هانس کریستین اندرسن در دانمارک برای آذریزدی ویژه‌نامه چاپ کرد که این اقدام هم مایه مسرت و هم مایه تاسف است.

بردستانی تصریح کرد: برای کار در مورد آذریزدی با تمام توان ایستاده‌ایم و سنگ اتاق مدیران را خواهیم سایید تا به نتیجه برسیم زیرا معتقدیم "به عمل کار برآید نه به حرف".

استاندار یزد نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد مهدی آذریزدی عنوان کرد: آذریزدی استاد ندید اما صاحب‌ قلم شد و این از الطاف خداوند است.

محمدرضا فلاح‌زاده با اشاره به انتشار 36 کتاب و در دست انتشار بودن 10 کتاب استاد آذر بیان داشت: این نشانگر پایداری و استقامت و پشتکار آذریزدی است.

وی آذریزدی را حلقه اتصال نسل امروز و دیروز دانست و افزود: در عصر معاصر تنها او بود که متون سنگین کتب قدیمی را به زبانی ساده درآورد و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داد.

فلاح‌ زاده با اشاره به کارهایی که برای معرفی هرچه بیشتر آذریزدی و آثار ارزشمند انجام شده، اظهار داشت: مواردی که به شورای فرهنگ عمومی استان یزد ارسال شده را به تصویب رسانده ‌ایم اما بهتر است موسسه ‌ای متولی این کار شود تا از موازی ‌کاری و تکراری کاری جلوگیری شود.