کنفرانس اختصاصی اپل پیرامون آیفون 4
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از وین بتا ، در این کنفرانس اختصاصی استیو جابز مدیر ارشد کمپانی اپل با به نمایش گذاشتن آمار فروش آیفون ۴ نسبت به آینده آن ابراز خوشنودی نمود، و پیرامون مشکلاتی که در برخی سایت ها و از طرف خریداران اظهار شده بود اعلام کرد آیفون ۴ در مقایسه با محصول دیگر شرکت ها از اشکالات به مراتب کمتری برخوردار است.

به گفته او، این امر که شما با گرفتن آیفون ۴ در حالت خاصی مقداری از سیگنال آنتن دهی را از دست می دهید موضوع جدیدی نیست و پیش از این در محصولات دیگر شرکت ها نیز مشاهده شده است.

به گفته وی، آزمایش های صورت گرفته در آزمایشگاه اختصاصی اپل بر روی محصولات مشابه نشان داده است گوشی شرکت های رقیب نیز اگر در حالت خاصی در دست گرفته شوند به مرحله از دست دادن سیگنال انتن دهی خواهند رسید. در این مقایسه از یک گوشی HTC ، یک موبایل Blackberry و یک موبایل سامسونگ استفاده شد.

وی خاطر نشان کرد، مقدار واقعی کاسته شدن از سیگنالهای آنتن دهی به مراتب کمتر از آن چیزی است که کاربر در صفحه نمایش خود مشاهده می کند و این امر نیز به واسطه اصلاحیه نرم افزاری در iOS4 برطرف می شود.

به گفته جابز، آمار بخش پشتیبانی و حمایت کاربران اپل (AppleCare) نشان می دهد تنها ۰٫۵۵% از خریداران نسبت به آیفون خود ناراضی هستند. او ادعا کرد رسانه ها پیرامون اشکالات آیفون ۴ بزرگنمایی کرده اند و اگر نظر کاربران مهم است آنها بسیار راضی و خوشحال هستند.

جابز می گوید، اگر خریداری با آیفون مشکل دارد، قراردادهای کمپانی AT&T بسیار واضح است و آنها می توانند آیفون های خود را طبق شرایط موجود در آن قرارداد پس بدهند.

وی تاکید کرد، هرچند مقدار افت سیگانالهای آیفون ۴ در مقایسه با آیفون ۳GS بیشتر است اما این موضوع هیچ ربطی به فناوری جدید آنتن دهی بکار رفته در آیفون ۴ ندارد.

جابز می گوید هنگامی که آیفون ۳GS فروخته شد بسیاری از خریداران به همراه آن کیس های محافظ را خریداری کردند که استفاده از آن باعث شد افت سیگنال در ۳GS چندان مشهود نباشد.او اعلام کرد از ۳۰ سپتامبر تمامی خریداران آیفون ۴ به صورت رایگان یک کیس محافظ نیز دریافت خواهند کرد. خریداران می توانند کیس های مورد علاقه خود را پس از انتخاب از طریق سایت اپل، به صورت رایگان درب منزلشان دریافت نمایند.

یک کارشناس به سایت Neowin گفته است، ارائه رایگان این کیس ها هزینه ۴۵ میلیون دلاری برای اپل خواهد داشت.