راه اندازی کتابخانه‌های‌ کانون درتمامی شهرهای آذربایجان شرقی

 

به پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از روابط عمومی کانون، در حالی که معاون تولید و همراهان برای برگزاری مراسم معارفه سرپرست جدید و تودیع مدیر سابق کانون این استان به تبریز رفته ‌بودند، حسین سلیمی‌باهر مدیر سابق اعلام کرد توسعه مراکز کانون در 5 سال گذشته به نسبت سال‌های قبل بی‌سابقه بوده است. وی گفت: با احداث مرکز کانون در شهرهای هریس، اسکو و شهر جدید سهند که اقدامات اولیه آن مانند واگذاری زمین و تخصیص اعتبارات عمرانی انجام شده است،این آرزوی دیرینه که تمامی شهرستان‌های استان صاحب کانون شوند محقق خواهد شد.
وی که سابقه برگزاری دوازدهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی و جشنواره‌های منطقه‌ای کانون همچنین احداث نخستین مرکز آموزش کانون در شمال‌غرب کشور را در کارنامه‌ خود ثبت کرده است در عین حال هدف از این فعالیت‌ها را بالا بردن جایگاه کانون در استان عنوان کرد.
در این مراسم که نور‌علی رزاقی به عنوان سرپرست جدید کانون استان معرفی شد حمیدرضا شاه‌آبادی معاون تولید کانون نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش‌های، "سلیمی‌‌باهر" و آرزوی موفقیت برای "رزاقی"، اظهار امیدواری کرد فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی همچون گذشته، در خور نام و آوازه این خطه از میهن عزیزمان باشد.
وی همچنین برادری، صداقت و صمیمیت را روح فعالیت‌های کانون دانست و گفت: وقتی قرار است کار و فعالیتی در کانون انجام شود تمامی کانونی‌ها همانند یک پیکره‌ی واحد، سعی در اجرای آن به بهترین شکل ممکن دارند.
بر اساس این گزارش نورعلی رزاقی سرپرست جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به توانمندی همکاران کانون اعم از نیروهای ستادی و مربیان، این توانمندی را سرمایه‌ای بزرگ و معنوی برای توسعه و پیشبرد اهداف کانون در خدمت به کودکان و نوجوانان عنوان و اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از این ظرفیت، گام‌های مهمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری برای کودکان و نوجوانان برداشته شود.
در ادامه‌ی این مراسم که جمعی از معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش، بهزیستی، استانداری، مدیر کانون زبان، رییس سازمان آب منطقه‌ای و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز حضور داشتند با اهدای لوح‌های تقدیر از خدمات چندین ساله سلیمی‌باهر تقدیر شد و یکی از اعضای مجتمع کانون تبریز هم با خواندن متنی، از مدیر سابق کانون استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد.
گفتنی است سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان طی حکمی نورعلی رزاقی را به عنوان سرپرست کانون آذربایجان شرقی منصوب و از خدمات سلیمی باهر قدردانی کرده است که این حکم و لوح تقدیر در این مراسم به آنان اهدا شد.
در حال حاضر 31 مرکز ثابت، سیار شهری و روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی خدمات متنوعی را در حوز‌های فرهنگی، هنری و ادبی به بچه‌های این خطه از ایران ارایه می‌دهند.