انتقال پژوهشگاه باستانشناسی دسترسی به منابع کتابخانه ای را قطع می کند

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، رحمت الله سلیمانی فارسانی، دبیر اتحادیه انجمنهای علمی دانشجویان باستان شناسی دانشگاههای کشور به خبرنگار مهر گفت: انتقال پژوهشگاه باستان شناسی و معاونتهای سازمان میراث فرهنگی، انجام کارهای پژوهشی را به لحاظ دسترسی به منابع مورد نیاز و ایجاد ارتباط دانشگاهی با خارج از سازمان دچار مشکل می کند.

سلیمانی فارسانی به تبعات کوتاه مدت و بلند مدت انتقال معاونتها اشاره کرد و گفت: به دنبال این انتقال دغدغه های کارکنان میراث فرهنگی به سبب کوچ اجباری بیشتر می شود که نتیجه آن پایین آمدن راندمان کاری آنها است. اگر چه این کارکنان تسهیلات ویژه ای دریافت می کنند اما به سختی می توانند با کوچ زود هنگام خود کنار بیایند.

وی افزود: در استان تهران کتابخانه های بزرگ و غنی برای مطالعه و پژوهش وجود دارد که جدایی پژوهشگاه از آن، برای انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی مشکل آفرین می شود.

دبیر اتحادیه انجمنهای علمی دانشجویان باستان شناسی دانشگاههای کشور بیان کرد: اکنون که سازمان میراث فرهنگی در پایتخت مستقر است، همواره شاهد دست اندازی کشورها به میراث معنوی ایران هستیم که با انتقال معاونتهای سازمان به شهرهای مختلف ممکن است این دست اندازیها بیشتر هم شود.