جزئیات برگزاری همایش ملی دانش و امنیت در چهارمین نشست شورای اجرایی آن بررسی شد

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، نجمه حمیدی فرد، رئیس اداره روابط عمومی و همکاری های بین المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، با اعلام این خبر افزود: در این نشست علاوه بر اعضای شورای اجرایی تعدادی از اعضای کمیته علمی همایش ملی دانش و امنیت نیز حضور داشتند.

براساس گزارش اداره روابط عمومی و همکاری های بین المللی پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، فرماندهی انتظامی استان فارس از اعضای حاضر در جلسه سپاسگزاری نمود و تلاش ها و خدمات آنها را ارج نهاد.

سپس، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، به عنوان دبیر کمیته علمی این همایش توضیحات مفصلی درباره روند انتخاب و داوری مقالات ارائه داد و گفت: تاکنون کمیته علمی همایش ملی دانش و امنیت 24 جلسه برگزار کرده و مقالات دریافتی را بر اساس محورهای همایش داوری کرده است.

به گفته دکتر مهراد 29 مقاله برای ارائه و 50 مقاله برای چاپ پذیرفته شده است.

 

دکتر جعفر مهراد افزود: تعداد 195 مقاله به همایش ملی دانش و امنیت رسیده است که به طور کلی مرتبط با محورهای همایش بوده، اما به خاطر محدودیت زمانی همایش که فقط 2 روز و در تاریخ های 21 و 22 مه رماه در شیراز برگزار خواهد شد تنها 29 مقاله برای ارائه انتخاب گردید.

 

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در ادامه بیان کرد: دبیر اجرایی همایش که مسئولیت ویراستاری و چاپ مجموعه مقالات همایش را برعهده دارد در این باره به تفصیل سخن گفت و اعلام نمود مجموعه مقالات این همایش پیش از برگزاری همایش ملی دانش و امنیت چاپ و در دسترس شرکت کنندگان در همایش قرار خواهد گرفت. به دلیل پخش وسیع مجموعه مقالات همایش، شمارگان آن در 1500 نسخه به تصویب رسید.

 

به گفته دکتر مهراد، مشاور ارشد فرماندهی انتظامی ناجا نیز پس از استماع گزارش های دبیران علمی و اجرایی درباره افتتاحیه و اختتامیه همایش توضیحاتی ارائه داد و برگزاری پانل های موازی را در همایش توصیه کرد. موضوع پانل ها از بحث های اساسی این نشست بود و با دریافت اظهارنظرهای اعضای کمیته علمی، در نهایت توصیه شد کمیته علمی دو گزینه به شورای اجرایی همایش ملی دانش و امنیت ارائه دهد تا پس از اخذ تصمیمات مقتضی، مورد مناسب تصویب و به اجرا گذاشته شود.

 

گفتنی است این همایش قرار بود در تاریخ های 24 و 25 مهرماه 1389 و به مدت 2 روز برگزار شود که طبق تصمیمات این نشست، تاریخ برگزاری همایش به روزهای 21 و 22 مهرماه تغییر یافته و کل برنامه همایش ملی دانش و امنیت در یک روز و نیم اجرا می شود.