اينترنت اکسپلورر 9 راهی بازار می شود

 


به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از آی تی ایران، گفته مي‌شود اينترنت اکسپلورر 9 قرار است با ظاهري کاملا متفاوت وارد دنياي اينترنت شود و تصاوير عرضه شده از اين نرم‌افزار در برخي از خبرگزاري‌ها نشان مي‌دهد که در اين نرم‌افزار از حداقل فضاي موجود براي بخش رابط کاربري استفاده شده است و بيشتر فضاي موجود در صفحه اصلي نرم‌افزار به نمايش پايگاه اينترنتي مورد مشاهده اختصاص داده شده است.

انتظار مي‌رود نسخه 9 مرورگر اينترنتي مايکروسافت با ادغام شدن با شتاب سخت‌افزاري روي مرورگرهاي اينترنتي بتواند فضاي مناسبي براي گسترش خدمات و پايگاه‌هاي اينترنتي پرحجم که از نرم‌افزارهاي کاربردي زيادي استفاده مي‌کنند ايجاد کند.

اين درحاليست که مسئولان شرکت مايکروسافت از ارايه گزارش رسمي از طراحي و ساخت اين نرم‌افزار توسط مايکروسافت امتناع مي‌ورزند.


در برخي گزارش‌ها آمده است که طراحان IE تلاش کرده‌اند که در اين نسخه جديد با ايجاد قالب‌هاي ظاهري خاصي هنگام نمايش پايگاه‌هاي اينترنتي اين حس را به کاربران القا کنند که صفحه‌اينترنتي مورد نظر را روي صفحه‌ اصلي خود باز کرده‌اند و نرم‌افزار مرورگر خاصي براي نمايش اين پايگاه‌اينترنتي مورد استفاده قرار نگرفته است.


گفته مي‌شود شرکت مايکروسافت نسخه بتاي اين نرم‌افزار را تا 15 ماه سپتامبر سال جاري در اختيار کاربران قرار خواهد داد.