برندگان جوایز «بوک تراست» در سال 2010

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، «بوک تراست» برندگان جوایز سال 2010 خود را اعلام نمود. جوایز مذکور در سه گروه بهترین کتاب، بهترین کتاب تصویری و بهترین تصویرگر در 2 سپتامبر 2010 (11 شهریور 1389) طی مراسمی در آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا به برندگان اهدا شد.

برندگان جوایز به شرح ذیل اعلام شدند: جایزه بهترین کتاب برای کودکان زیر یک سال ، کتاب «I Love My Mommy» نوشته شده توسط «جایلز اندریه»/ برنده جایزه بهترین کتاب تصویری کودکان 1 تا 5 سال، کتاب «One Smart Fish» توسط «کریس ورمل» / برنده جایزه بهترین تصویرگر کتاب کودکان 1 تا 5 سال به کتاب «The Django» توسط «لوی پین فولد» .

وندی کولینگ رئیس هیأت داوران بوک تراست، به هرکدام 2 هزار پوند به همراه یک تندیس اهدا نمود. وی بیان کرد: "کتابهای برگزیده خیلی خاص هستند. آن ها کودکان را به خنده، شادی، تفکر و به اشتراک گذاری اندیشه ها دعوت می کنند. متون و تصاویر آن ها کاملا با هم هماهنگ هستند و از هر گروه مذکور 6 کتاب برتر دیگر نیز معرفی شدند که گزینش و انتخاب آن ها بسیار کار سختی بود. به دلیل اینکه تمامی آثار رسیده خلاقانه بودند و سطح بسیار بالایی داشتند که باعث می شوند کودکان به کتاب و کتابخوانی علاقه نشان دهند و به عنوان خوانندگان دائمی این قبیل کتابها باقی بمانند."

جهت کسب اطلاعات بیشتر از دیگر برندگان جوایز در 3 گروه مذکور، اینجا کلیک نمایید.