کد خبر: 44087
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 تیر 1400 - 14:44

داخلی

»

کتاب

اعلام برگزیدگان جایزه ملک‌الشعرا بهار

منبع : موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران
برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی انجمن‌های ادبی (جایزه ملک‌الشعرابهار) از سوی کارگروه امور انجمن‌های ادبی معرفی شدند.
اعلام برگزیدگان جایزه ملک‌الشعرا بهار

به گزارش لیزنا، چهارمین جشنواره ملی انجمن‌های ادبی (جایزه ملک‌الشعرابهار) با محوریت «طرح پیشنهادی برای سال ۱۴۰۰» برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت.

دبیر کارگروه امور انجمن‌های ادبی در خصوص این دوره از جشنواره ملی انجمن‌های ادبی گفت: در چهارمین جشنواره ملی انجمن‌های ادبی در تمامی آثار دریافتی وجوه ادبی متنوع همچون شعر، داستان و طنز مورد بررسی قرار گرفت و گستره جغرافیایی انجمن‌ها، توجه به جذب گروه‌های مخاطب بیشتر و جدیدتر برای کار فرهنگی و ادبی، توجه به قابلیت‌های فرهنگی هر منطقه و استفاده از ابزارهای ارتباطی جدید از جمله فضای مجازی از ملاک‌های تأثیرگذار در انتخاب‌‌ها طرح‌ها بود.

مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین مطرح کرد: این جشنواره که در دوره چهارم خود شاهد پویایی انجمن‌های ادبی در این رقابت و روندی مثبت و روبه ‌رشد بود، هر سال هم‌زمان با مجمع عمومی انجمن‌های ادبی برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کووید19 امکان اجرای آن فراهم نشد. امید می‌رود پس از ریشه‌کنی ویروس کرونا و پایداری سلامت جامعه، شاهد بالندگی بیش از پیش مجموعه‌های فعال ادبی و در نتیجه تشکیل سومین مجمع عمومی انجمن‌ها باشیم.

مصطفی راضی جلالی در پایان گفت: در مرحله نخستِ چهارمین جشنواره ملی انجمن‌های ادبی (جایزه ملک‌الشعرابهار) از بین ۸۳ طرح قابل ‌ِبررسی که در سامانه امور انجمن‌های ادبی دریافت شده بود، در ابتدا ۱۵ طرح به عنوان نامزد انتخاب و در مرحله نهایی ۳ طرح به عنوان طرح برگزیده و ۶ طرح به عنوان طرح شایسته‌تقدیر معرفی شدند.

اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر چهارمین جشنواره ملی انجمن‌های ادبی (جایزه ملک‌الشعرابهار) به شرح زیر است:
طرح‌های «نقالی نوجوانان» از سوی انجمن شاهنامه‌خوانی به دبیری اسماعیل تقی‌زاده در استان گلستان، «زنگ داستان کودک» از سوی انجمن ورق‌های خاموش به دبیری ثریا دهقان در استان اردبیل و «پویش ادبی مرهم» از سوی انجمن باغ بهار به دبیری مریم‌ پیله‌ور در استان گیلان به‌عنوان طرح‌های برگزیده معرفی شدند که جایزه هر یک به مبلغ 70 میلیون ریال است.

طرح‌های «خوشتر از همزبانی» از سوی انجمن مهر تایباد به دبیری وحید کریم دادی در استان خراسان رضوی، طرح «جشنواره شعر طنز جنوب» از سوی انجمن عطر لیمو به دبیری فراز امیری در استان هرمزگان، طرح «شب‌های ادبیات ایران و روسیه» از سوی انجمن سرچشمه به دبیری احمدرضا سلیمی در استان مرکزی، طرح «نقد شعر نوجوان» از سوی انجمن شعر و ادب ابرکوه به دبیری فریبا قیومی‌زاده ابرقویی در استان یزد، طرح «داستان‌گویی دو زبانه» از سوی انجمن چومان به دبیری گلاویژ نظریان در استان کردستان و طرح «باشگاه مخاطبان رادیویی» از سوی انجمن خانه شعر گناباد به دبیری عاطفه سادات پورهاشمی در استان خراسان رضوی به عنوان طرح‌های شایسته تقدیر چهارمین دوره جایزه ملک الشعرابهار شناخته شدند که به هر یک مبلغ 30 میلیون ریال اعطا می‌شود.