کد خبر: 44092
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 تیر 1400 - 14:32

داخلی

»

کتاب

از کتاب «هفت شاخ» رونمایی شد

منبع : لیزنا
با همکاری اداره کتابخانه های کاشمر ، نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و موسسه موج از کتاب جدید دکتر سعیده زراعتکار رونمایی شد.
از کتاب «هفت شاخ» رونمایی شد

به گزارش لیزنا، در این مراسم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در محل سینمای کاشمر برگزار شد جمعی از مسئولان فرهنگی کاشمر، خانواده های معظم شهدا و علاقمندان به حوزه کتاب حضور داشتند.

حجت الاسلام دکتر طاهری رییس دانشگاه پیام نور کاشمر که سخنران ویژه این مراسم بود در سخنانی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در حفظ امنیت جامعه، بر لزوم بزرگداشت و پاسداشت ایثارگری های شهدا و جانبازان نیروی انتظامی تاکید و انتشار کتاب خاطرات شهدای نیروی انتظامی را از مصادیق تجلیل از ایثار شهدا عنوان کرد.

وی گفت: شهدای نیروی انتظامی مظلوم هستند و کمتر به زندگی و ایثارگری آن ها پرداخته می شود و لذا شایسته این شهدا معرفی شوند تا نسل جوان بدانند امنیتی که در کشور داریم مرهون ایثارگری و از جان گذشتگی چه کسانی است.

دکتر سعیده زراعتکار نویسنده کتاب نیز در این محفل با اشاره به مراحل نگارش این کتاب، موفقیت در نوشتن کتاب های خود که همگی در رابطه با شهدا می باشد را توفیقی الهی عنوان کرد.

گفتنی است کتاب «هفت شاخ» اثر جدید سعیده زراعتکار که توسط انتشارات روایت فتح در 104 صفحه منتشر شده است حاوی داستان هایی از زندگی شهیدان حکیمی راد، پدر و پسر شهیدی است که پدر در درگیری با اشرار مسلح و پسر نیز در جریان فاجعه منا در حج به شهادت رسیده اند. حدود سال‌های ۷۵ تا ۸۰ استان خراسان رضوی و بالاخص شهر کاشمر، با ورود اشرار افغانستانی از کوههای هم‌مرز با افغانستان که معروف به کوههای هفت‌شاخ بودند، دچار ناامنی زیادی شد. افراد بسیاری در راه حفظ امنیت شهر به شهادت رسیدند که علی مزدور(حکیمی راد) یکی از آن شهدا است.

۱۴ سال پس از شهادت پدر، محمد که در سازمان حج و زیارت مشغول به کار بود، عازم سفر حج تمتع می‌شود. این سفر در سال ۱۳۹۴ اتفاق افتاد، همان سالی که فاجعه منا را کشور عربستان آفرید و محمد یکی از ۴۶۴ شهید روز عید قربان است.

دکتر زراعتکار پیش از این نیز کتاب هایی از جمله «از مشهد تا کاخ صدام» و «بانوی قرن» را تالیف کرده که در جشنواره های کشوری مقام های متعددی را کسب کرده است.

برچسب ها :