طرح « دروازه ای به دانش» توسط کتابخانه کنگره اجرا شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، در دهمین جشنواره ملی کتاب امریکا که در روز شنبه 25 سپتامبر 2010 (3 مهر 1389) با حضور رئیس جمهور امریکا و همسرش برگزار شد؛ طرح «دروازه ای به دانش» جالب ترین بخش این جشنواره بود.

در این طرح، نمایشگاه کتابی در یک کامیون با طراحی خاص داخلی و خارجی پیاده سازی شده بود که توجه همگان را به خود جلب نمود تا جایی که تعداد بسیاری ( حدود 1900 نفر) در صفی طولانی منتظر ماندند تا از آن بازدید کنند.

ابیول ون گلدار و همسرش جوش طرح «دروازه ای به  دانش» را بنیانگذاری کردند. هدف آن ها  از اجرای این طرح، آوردن کتابخانه نزد مردم بود.  آن ها بیان کردند: "بدون حمایت مالی و معنوی امیلی و آبی راپوپورت، اجرای این پروژه ممکن و عملی نبود."

دکتر جیمز اچ. بلینگتون، یکی دیگر از سرمایه گذاران، این طرح در افتتاحیه حضور داشت و از کارمندان کتابخانه کنگره امریکا که در این پروژه مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه بسیاری از شرکت کنندگان تقاضا نمودند که کامیون مذکور، مدتی را در ساختمان جفرسون بماند.

گفتنی است در این نمایشگاه طراحی شده در کامیون، منابع و اطلاعات با ارزشی از کتابخانه کنگره موجود است و پیش بینی شده است که این مجموعه به 60 شهر ایالات متحده امریکا در شرق و جنوب برود و در دانشگاه ها، کتابخانه ها و مراکز عمومی آن ها حضور فعال داشته باشد.