کد خبر: 44150
تاریخ انتشار: شنبه, 09 مرداد 1400 - 12:43

داخلی

»

کتاب

هشتاد و‌ پنجمین شماره ماهنامه «قلک» منتشر شد

منبع : روابط عمومی ماهنامه قلک
هشتاد و‌ پنجمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه مردادماه همزمان با تولد هفت سالگی این نشریه، همراه با داستان‌ها و شعر‌های آموزشی و سرگرم‌‌کننده در زمینه آموزش سبک زندگی اجتماعی و اقتصادی برای گروه سنی 3 تا 7 سال منتشر شد.
هشتاد و‌ پنجمین شماره ماهنامه «قلک» منتشر شد

به گزارش لیزنا، این نشریه که مردادماه، وارد هفتمین سال انتشار و فعالیت خود شد اولین نشریه‌ای است که به صورت تخصصی توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی 3 تا 7سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران و متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان کودک فعالیت ‌می‌کنند. در این شماره با «شای شای» برای خرید هدیه تولد می‌رویم، با شغل قنادی آشنا می‌شویم، صبر کردن را با «چمور» مورچه می‌آموزیم و با «موشغول جون، بیجو، جیبو و کلاغ جون» خبر تولد قلک رو از زبان یک خبرنگار می‌خوانیم.

در قلک هشتاد و پنجم می‌خوانیم: «تولده همیشه» سروده زهرا موسوی و تصویرگری مهدیه ربانی، «انتخاب شای‌شای» نوشته ویدا کریمی و تصویرگری شهرزاد شهرجردی، درازترین کیک و کبودترین فوت در بخش «اخبار قِل‌قُلّکی» نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی، شعر «صبر می‌کنم» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه‌گر، «بچه نخند» نوشته جویا میرزاده و «مجله ماهی یه‌بارَکی» نوشته نسترن فتحی و میثم موسوی.

در هر شماره قلک باز‌ی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این شماره بچه‌ها در بخش «بچین و بچش» می‌توانند با خوراکی‌های مختلف شکل‌های گوناگونی بسازند و از خوردن آنها لذت ببرند.

بهنام تقی‌پور به مناسبت هفت ساله شدن انتشار این ماهنامه درباره چالش‌های چاپ و انتشار نشریات گفت:  فرهنگ‌سازی برای مطالعه بچه‌ها از سنین خردسالی و کودکی و عادت دادن به مطالعه هفتگی و ماهانه اهمیت به سزایی در رشد آنها دارد و رسیدن به این مهم نیازمند عزم جدی است. ما سعی کردیم با توجه به مسئولیت اجتماعی‌ که بر عهده‌مان است در این هفت سال با تولید محتوای مناسب در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در ارتقا دانش و هویت بخشی به کودکان و خردسالان گامی هر چند کوچک برداریم.

وی  با تاکید بر اهمیت فعالیت بخش خصوصی در تولید و انتشار مجلات بیان کرد: وضعیت مطالعه و حمایت از فرهنگ در کشور ما خوب نیست. تعداد نشریاتی که برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر می‌شود بالا است اما شمارگان و مخاطب، کم است و رفع این مشکل ممکن نیست مگر با حمایت مسئولان و مدیران مربوطه و همچنین اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی.

تقی‌پور همچنین با اشاره به اینکه «قلک» اولین ماهنامه تخصصی در حوزه آموزش مفاهیم اقتصادی و سبک زندگی برای گروه سنی 3 تا 7 سال است، افزود: این ماهنامه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به تمامی کتابخانه‌های سراسر ایران ارسال می‌شود و امکان دسترسی و مطالعه آن برای بچه‌ها وجود دارد.

شماره مردادماه نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور و صفحه‌آرایی نگار آشتیانی عراقی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 28صفحه و با قیمت 30هزارتومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در این شماره کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.

برچسب ها :