کد خبر: 44168
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مرداد 1400 - 06:46

داخلی

»

کتاب

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»

منبع : مجمع ناشران انقلاب اسلامی
هشتمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «پویا» با محوریت مجموعه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان آغاز به کار کرد.
برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»

به گزارش لیزنا، هشتمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «پویا» با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه، شبکه پویا، شبکه نهال و انتشارات امیرکبیر و با محوریت مجموعه کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» از دوازدهم مردادماه ۱۴۰۰ شروع به‌کار می‌کند.

مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی ویژه کودک و نوجوانان بوده و در هشتمین دوره خود به سراغ مجموعه دوست‌داشتنی و پرطرفدار «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نوشته مرحوم مهدی آذریزدی رفته است. این مجموعه هشت‌جلدی شامل ۱۸ داستان قرآنی از «قرآن کریم»، ۲۴ داستان از «مثنوی معنوی»، ۲۱ داستان از «مرزبان نامه»، ۲۵ داستان از مجموعه «کلیله و دمنه»، ۱۳ داستان از «سندبادنامه و قابوسنامه» و ۲۱ داستان از «قصه‌های شیخ عطار»، داستان‌هایی از «گلستان و ملستان» و زندگانی چهارده معصوم است.

این مجموعه هشت‌جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به تأیید رهبر معظم انقلاب هم رسیده و در توصیف آن بیان کرده‌اند: «من خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخشی مدیون آقای آذریزدی و کتاب این مرد می‌دانم... در سطح شعاع ارتباطات فامیلی و دوستانه، هرجا دستم رسید و فرزندی داشتند که مناسب بود با این قضیه، این کتاب ایشان را معرفی کردم.»

مهلت شرکت در این پویش از دوازدهم مردادماه تا دوازدهم مهرماه ۱۴۰۰ بوده و جوایز این دوره از پویش پویا، ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد خواهد بود که با قرعه‌کشی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب و سؤالات مسابقه می‌توانند عدد ۸ را به ۵۰۰۰۴۰۱۴۶ ارسال کرده و یا با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور کتاب را تهیه کنند.