ثبت نام اینترنتی شرکت در نمایشگاه الکامپ 2010 آغاز شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ستاد خبري شانزدهمين نمايشگاه الكامپ، برای نخستین بار رزرو غرفه های زیر 200 متر نمایشگاه الکامپ شانزدهم از ساعت 11 صبح روز سه شنبه 13 مهرماه به صورت اینترنتی آغاز گردید و در یک استقبال بی نظیر در کمتر از 2 ساعت بیش از 90 درصد فضاهای موجود در این نمایشگاه رزرو شد. 

مدیراجرایی نمایشگاه الکامپ شانزدهم با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار  در تاریخ نمایشگاهی ایران کل فرایند ثبت نام و جانمایی غرفه­ها در الکامپ شانزدهم از ابتدا تا انتها به صورت اینترنتی انجام شد.

محمد ثروتی افزود: علی رغم مراجعات فراوان و تقاضاهای بسیاری که در بازه زمانی شروع ثبت نام وجود داشت و از سویی با توجه به این که انجام کاری در این سطح و برای اولین بار در کشور نگرانی خاصی را نیز به همراه دارد،  تمهیدات فنی، سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی در نظر گرفته شد تا این کار به خوبی انجام شود.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ شانزدهم هدف از انجام ثبت نام به صورت اینترنتی را ایجاد فرصت های برابر برای کلیه شرکتها، پرهیز از  ایجاد رانت و روابط غیر شفاف و نهایتا تسهیل گردش کار بر اساس پتانسیل های ارائه خدمات اینترنتی برشمرد و اظهار داشت :  از آنجا که در شیوه ثبت نام به صورت اینترنتی که ما در نمایشگاه الکامپ شانزدهم آن را اجرا کردیم، اولویت بر اساس زمان ثبت نام می باشد، امکان بکاربردن شیوه های ناسالم وجود نخواهد داشت، ضمن آنکه همه این فرصت را خواهند داشت تا بتوانند عادلانه نسبت به رزرو غرفه های مورد نظر خود اقدام نمایند. 

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ شانزدهم افزود: اصولا  استفاده از روش های نوین به ویژه برای نخستین بار ممکن است مقاومت هایی را نیز به همراه داشته باشد اما قطعا به مرور زمان و با فرهنگ سازی و پذیرش این روش­ها از سوی مخاطبان، در نهایت منجر به افزایش میزان رضایتمندی خواهد شد. 

وی گفت : نمایشگاه الکامپ یکی از بزرگترین نمایشگاه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح ملی و منطقه ای می باشد که حساسیت های فراوانی نسبت به برگزاری مطلوب آن وجود دارد. بنابراین با توجه به زمان اندک برای شرکت در این نمایشگاه وبا نظر خبرگان ، شیوه ثبت نام اینترنتی  جهت شفاف سازی و تسریع مراحل رزرو و جانمایی غرفه به عنوان یک روش مطلوب برگزیده شد.  

مهندس ثروتی ادامه داد: البته تعدادی از شرکتها موفق به ثبت نام و جانمایی غرفه نشدند که دلیل آن هم محدودیت فضا بود. چرا که سازمان نظام صنفی به عنوان مجری برگزاری این نمایشگاه تقاضای اختصاص فضای بیش از 30000 متر را از شرکت سهامی نمایشگاه ها داشت که برای نمایشگاه الکامپ شانزدهم تنها  20000 متر در اختیار سازمان قرار گرفت. بنابراین طبیعی است که یک سری از متقاضیان موفق به ثبت نام و جانمایی غرفه های مورد نظر خود نخواهند شد. 

در خاتمه ثروتی ابراز امیدواری نمود که با دریافت نظرات مخاطبان، بتوانند با بهبود روش­ها و استفاده از تجربه حاضر برای برگزاری نمایشگاه الکامپ و سایر نمایشگاه­ها در سال آینده برنامه ریزی مناسبی را به عمل آورند. 

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ)، 17 تا 20 آبان 1389 با شعار «شهروند الکترونیکی، خدمات الکترونیکی» در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.