هر کامپيوتر سالانه ۴ هزار پيغام خطا دريافت می‌کند

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از آی تی ایران، شرکت گوگل پس از انجام يک تحقيق جهاني دريافته است که مجموع خطاهاي صورت گرفته در   قسمت حافظه رايانه بيش از ميزاني است که پيش‌تر کارشناسان تصور مي‌کردند و بنابراين اگر رايانه شخصي شما مجددا دچار مشکل شده است، مشکل پيش آمده در بخش حافظه مي‌تواند علت اصلي خرابي باشد.

شرکت گوگل با داشتن صدها هزار سرور در مراکز داده خود توانسته است اين تحقيق بين‌المللي را پيرامون نحوه کار کردن اين دستگاه‌ها انجام دهد و در نتيجه دريابد که مجموع خطاها و مشکلات موجود در رايانه بيش از پيش‌بيني‌هاي کارشناسان است.

"بيانکا شرودر"(Bianca Schroeder) يکي از استادان دانشگاه تورنتو به همراه "ادواردو پينهيرو"(Eduardo Pinheiro) و "ولف-ديتريچ وبر"(Wolf-Dietrich Weber) از کارشناسان شرکت گوگل در گزارش مربوط به اين تحقيق نوشتند: «ما بر اساس بررسي‌هاي جديد خود دريافتيم که مجموع خطاهاي صورت گرفته در بخش حافظه رايانه‌هاي شخصي بيش از چيزي است که پيش‌تر اعلام شده بود. خطاهاي صورت گرفته در بخش حافظه مسئله‌اي نيست که به ندرت اتفاق بيافتد و کاربران به صورت دايم با آن‌ها درگير هستند».

به طور ميانگين،‌ يک‌سوم سرورهاي گوگل سالانه با خطاهاي قابل تصحيح در بخش حافظه مواجه مي‌شوند و از هر 100 سرور اين شرکت، يکي از آن‌ها با خطاهاي غيرقابل تصحيح روبرو مي‌شود که اين جريان از کار افتادن سرورها را به دنبال دارد.

هر واحد حافظه در رايانه سالانه با 4 هزار خطاي قابل تصحيح روبرو مي‌شود و بر خلاف رايانه‌هاي شخصي، سرورهاي گوگل با استفاده از کد تصحيح خطا(ECC) بيشتر اين خطاها را برطرف مي‌کنند. بر اين اساس "پيتر گلاسکوسکي"(Peter Glaskowsky) يکي از تحليلگران مرکز Envisioneering Group معتقد است، خطاهايي که در سرورهاي گوگل قابل تصحيح هستند، مي‌توانند در رايانه‌هاي شخصي خطاهاي غيرقابل تصحيح محسوب شوند.