مايكروسافت از كاهش آلودگي رايانه‌ها خبر داد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایسنا، با اين همه مايكروسافت ناچار شد در طول شش ماه اول سال 2010 نسبت به شش ماه دوم سال 2009 آسيب‌پذيري‌هاي بيش‌تري را ترميم كند.

طبق گزارش امنيتي مايكروسافت كه به مدت شش ماه از ژانويه تا ژوئن مربوط بوده و برمبناي اطلاعات جمع‌آوري شده از ابزارهايي مانند ويندوز دفندر، مايكروسافت سكوريتي اسانشيل، اينترنت اكسپلورر، فارفرونت، بينگ و ابزار حذف بدافزار اين شركت است، افشاي آسيب‌پذيري 7.9 درصد كم‌تر از نيمه دوم سال 2009 بود در حالي كه شدت آن‌ها در اين مدت تا اندازه زيادي كم‌تر شده بود و آسيب‌پذيري‌هاي متوسط و جدي 10.7 و 9.3 درصد كاهش يافتند.

بر اساس گزارش مايكروسافت، شمار رخنه‌هاي داده شامل از دست رفتن اطلاعات قابل شناسايي شخصي، در نيمه اول سال 2010 نسبت به شش ماه قبل 46 درصد كاهش يافت. از دست دادن چنين اطلاعاتي درنتيجه فعاليت مخرب در نصف موارد به دليل سهل انگاري بود.

هم‌چنين شمار رايانه‌هاي آلوده‌اي كه با محصولات آنتي‌ويروس مايكروسافت پاك‌سازي شدند، 13.8 درصد كاهش داشتند؛ مايكروسافت بين ماه آوريل تا ژوئن 2010 بيش از 6.5 ميليون دستگاه رايانه آلوده شده در شبكه رايانه‌هاي آلوده بات نت را پاك‌سازي كرد كه در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته، دو برابر بود.

اين شركت هم‌چنين برملا ساخت كه مجبور شده آسيب‌پذيري‌هاي بيش‌تري را در شش ماه نخست سال 2010 نسبت به شش ماهه قبلي ترميم كند. متوسط شمار آسيب‌پذيري‌هاي ترميم شده به ازي هر بولتن از 2.2 درصد در نيمه دوم سال 2009 به 2.8 درصد در نيمه اول سال 2010 افزايش يافت.