کتابهای جدید به پایگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان آمد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، مدیریت پایگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان اعلام کرد: انتشارات عروج اندیشه، طي نامه اي به پايگاه كتابخانه ملي كودكان و نوجوانان اجازه داد تا تمام كتاب هاي منتشر شده ی این انتشارات در زمينه كودكان و نوجوان بصورت تمام متن در اين پايگاه قرار گيرد.  

در میان 24 عنوان افزوده شده به پایگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان، 18 عنوان مجموعه به صورت جلدی می باشند.  

از آنجا که رعايت قانون كپي‌رايت از اهداف كتابخانه ملي كودكان و نوجوانان ايران است، براي تمام كتاب‌هاي جديد، با نويسنده و ناشر آن اثر گفت‌وگو می شود تا مجوز انتشار اثر بر روی پایگاه  کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران قرار گیرد. 

انتشارات عروج انديشه، ناشر برگزيده بيست و دومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران سال 1388 و ناشر تقدير شده كشور در سال هاي 1385 و 1386 و ناشر برگزيده استان خراسان رضوي در سال 1384  است. 

گفتني است،كتابخانه ملي مجازي كودكان و نوجوانان ايران از ارديبهشت ماه سال جاري فعاليت خود را يه نشاني اينترنتي www.ketabkhanekoodak.ir آغاز کرده است.

کاربران می توانند از طریق ثبت نام در کتابخانه شخصی و با در اختیار داشتن نام کاربری و کلمه عبور، از امکانات این کتابخانه شخصی استفاده نمایند. از جمله امکانات کتابخانه شخصی می توان به بازگشت به آخرین صفحه کتاب مورد مطالعه کاربر، ذخیره سازی کتابهای مورد علاقه، دسترسی به کتابخانه شخصی از طریق اینترنت اشاره کرد.

از دیگر امکانات این کتابخانه می توان به کتابخوانی موضوعی و جستجوی کتاب های مورد نظر، کتابهای برگزیده، بچه خوانی ها (شامل کتاب و مجله)، ایران شناسی، و اخبار کتاب اشاره کرد. امکان ایجاد کتابخانه شخصی مجازی بر روی وب سایت کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران وجود دارد. کاربران این کتابخانه شامل دو گروه کودکان و نوجوانان و علاقه مندان به حوزه ادبیات کودک و نوجوان می توانند کتابخانه شخصی مورد نظر خود را ایجاد و شخصی سازی نمایند.