نسخه‌ي آنلاين آفيس مايكروسافت راه اندازی شد

 

 

  به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایسنا، سرويس جديد مايكروسافت كه "آفيس 365" نام دارد، به‌صورت   آزمايشي در 13 كشور موجود است و از سال آينده به‌صورت اشتراكي براي فروش آماده   خواهد بود  .

اين سرويس با دربرداشتن برخي از خدمات مبتني بر ابر فعلي مايكروسافت از طريق بيش‌تر مرورگرها شامل فايرفاكس موزيلا، سافاري اپل و كروم گوگل موجود است و مي‌تواند برروي دستگاه‌هاي همراهي مانند بلك بري Research in Motion و آي‌پد اپل مورد استفاده قرار بگيرد.

كاربران با استفاده از اين سرويس و بدون نياز به نصب نرم‌افزار مي‌توانند به برنامه‌هاي آفيس مانند اي‌ميل اوت لوك، وب سايت‌هاي شيرپوينت و نسخه‌هاي ساده‌تر از ورد و اكسل بدون نصب نرم‌افزار از جاي ديگر دسترسي داشته باشند و مشتريان مي‌توانند پس از اين‌كه نرم‌افزار نصب شد، به امكانات بيش‌تري دسترسي داشته باشند.

اين اقدام مايكروسافت ضدحمله‌اي عليه گوگل است كه با سرويس مشابه Google Apps گزينه ارزان‌تر و مبتني بر اينترنتي را به قيمت 50 دلار به ازاي هر كاربر در سال فراهم مي‌كند.

مايكروسافت سرويس آفيس آنلاين خود را به شركت‌هاي داراي كم‌تر از 25 كارمند به قيمت شش دلار يا 5.25 يورو به ازاي هر كاربر در ماه عرضه مي‌كند اما براي شركت‌هاي بزرگ‌تر و سازمان‌هاي دولتي، قيمت‌ها از دو دلار به ازي هر كاربر در ماه براي اي‌ميل آغاز مي‌شود و در نسخه حرفه‌يي كامل به 27 دلار به ازاي هر كاربر در ماه مي‌رسد.

آفيس به همراه سيستم عامل ويندوز، يكي از بزرگ‌ترين منابع درآمد مايكروسافت است و بخشي كه آفيس را مي‌سازد، تقريبا عامل 40 درصد از سود خالص اين شركت در سال گذشته بود.