کد خبر: 44382
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 31 شهریور 1400 - 08:21

داخلی

»

کتاب

برگزاری آیین رونمایی از کتاب «اینجا بالای تلّ، تکفیری‌ها می‌رقصند»

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
نشست رونمایی از کتاب «اینجا بالای تلّ، تکفیری‌ها می‌رقصند» نوشته شیرین زارع‌پور، به میزبانی کتابخانه عمومی ولایت شهرستان قرچک و با همکاری اداره بنیاد شهید شهرستان برگزار می شود.
برگزاری آیین رونمایی از کتاب «اینجا بالای تلّ، تکفیری‌ها می‌رقصند»

به گزارش لیزنا، مراسم رونمایی از کتاب «اینجا بالای تلّ، تکفیری‌ها می‌رقصند» نوشته شیرین زارع‌پور، به میزبانی کتابخانه عمومی ولایت و با همکاری اداره بنیاد شهید شهرستان قرچک، با حضور برخی از مسئولین استانی و شهرستانی و جمعی از اهالی فرهنگ و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی روز پنج شنبه مورخه ۱ مهرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محل کتابخانه عمومی ولایت شهرستان قرچک برگزار می شود.    

کتاب «اینجا بالای تل، تکفیری‌ها می‌رقصند» نوشته شیرین زارع‌پور شامل زندگینامه شهید مدافع حرم سیداحسان میرسیار توسط انتشارات ۲۷ بعثت  چاپ شده است.

این کتاب دربرگیرنده زندگینامه شهید احسان میرسیار با روایت‌هایی از دوستان و خانواده اوست که در قالب ۱۲ فصل گردآوری و تدوین شده‌اند. پس از این فصول، وصیت‌نامه شهید و عکس‌ها و اسناد مربوط به وی نیز درج شده است.

بر اساس این گزارش شهید احسان میرسیار، فرزند اصغر میرسیار از پاسداران سپاه بود که سال ۵۹ متولد شد و پس از ورود به سپاه و دیدن آموزش‌های مختلف نظامی، به‌عنوان یکی از نیروهای مدافع حرم لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) به سوریه اعزام و بهمن‌ماه سال ۹۴ به شهادت رسید. تا دو ماه تصور می‌شد این شهید به اسارت نیروهای داعش درآمده، اما پس از این مدت مشخص شد شهید و مفقودالاثر است. میرسیار هنگام شهادت همراه با چند رزمنده دیگر ایرانی، سوری و افغانستانی بود و پیکرش پس از دو سال پیدا و به ایران منتقل شد.

علاقمندان برای شرکت در این نشست می توانند روز پنج شنبه مورخه ۱ مهرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح به نشانی شهرستان قرچک؛باقرآباد؛روبروی کلانتری؛کتابخانه عمومی ولایت مراجعه کنند.