حمایت کتابداران از کودکان کار

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، پیرو انتشار خبر تشکیل جلسه مشترک بین اعضای هیأت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و اعضای انجمن حمایت از کودکان کار که در روز سوم شهریور ماه 1389 تشکیل شد، در همین زمینه و آشنا سازی بیشتر دانشجویان و اساتید رشته کتابداری، دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر، واحد تهران، واقع در خیابان ولیعصر کوی نوربخش، نشستی با حضور و مساعدت خانم دکتر سیما ویسی نژاد، مدرس دانشگاه و عضو کمیته علمی - تخصصی دانشگاه جامع، و خانم دکتر لطفی، معاونت مرکز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه ترتیب داد.

در این جلسه که هفته گذشته که با حضور اساتید ،کتابداران و دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی برگزار شد، آزاده فتاحی یکی از شرکت کنندگان در جلسه مشترک اعضای هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و اعضای انجمن حمایت از کودکان، در این نشست حاضر شد و توضیحاتی را با معرفی سایت انجمن حمایت از کودکان کار و پخش تصاویری از این سازمان، با همکاری آقای امیر منصور وفایی ارائه داد.

در ادامه جلسه، دکتر ویسی نژاد ضمن تشکر از تمامی کسانی که به نحوی در کمک رسانی و بویژه سواد آموزی کودکان و نوجوانان خود را سهیم بودند، از کتابداران دعوت کرد تا با توجه به میان رشته ای بودن رشته کتابداری و همچنین تولید و اشاعه بیشتر دانش، دید گسترده تری نسبت به اینگونه موضوعات داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: لازم و ضروری است تا کتابدارن در اینگونه سازمانها و نهادها حضور داشته باشند و به انجام فعالیتهایی همچون، تولید کتاب گویا، آموزش بیسوادان، شناساندن روشهای صحیح مطالعه به کودکان و نیز انجام مشاوره در زمینه کودکان بپردازند.

بعد از اتمام جلسه، جمعی از  دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی و تنی چند از دوستانی که در نشست حضور داشتند آمادگی خود را جهت همکاری و کمک به این انجمن اعلام کردند.

آقای صالحی کتابدار کتابخانه شهر، از منطقه 10 شهرداری، اظهار کرد: حدود 200 جلد کتاب در رده های سنی نوجوانان و جوانان به این انجمن اهدا خواهد شد. وی افزود: برای انجام این کار هماهنگی های لازم از سوی آقای حسنی مسئول انجمن در مرکز مولوی انجام می شود.

گزارش از : سمیه مردمی