امکان استفاده از تسهیلات 80 کتابخانه شهرداری به طور همزمان برای اعضا فراهم شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از فارس،ستاد خبري هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي اعلام کرد: حيدر كلهري، مديركل امور كتابخانه‌هاي شهرداري تهران از شبكه‌سازي 80 كتابخانه شهرداري خبر داد و گفت: كار مطالعاتي اين طرح از 4 سال پيش آغاز شده بود و در حال حاضر نيز اين پروژه 100 درصد تكميل شده است.
وي با بيان اينكه از سال گذشته تاكنون اين پروژه مهم‌ترين فعاليتي بود كه اداره كتاب آن را پي‌گيري مي‌كرد، خاطرنشان كرد: اين سيستم منحصر به فردي است كه به غير از تعداد محدودي از كتابخانه‌هاي دانشگاهي در جاي ديگري اجرا نشده است.
كلهري با اشاره به وجود 80 كتابخانه شهرداري در شهر تهران گفت: اين كتابخانه‌‌ها در مجموع بيش از يك ميليون و400 هزار عنوان كتاب دارد كه با راه‌‌اندازي پروژه تمامي اعضا امكان دسترسي به يك‌ميليون و 400 هزار عنوان كتاب را دارند.
وي افزود: بدين ترتيب اعضا كتابخانه‌هاي شهرداري مي‌توانند به مراجعه به يكي از كتابخانه‌هاي شهرداري اطلاعات 79 كتابخانه ديگر را نيز ملاحظه كنند و به راحتي منبع مورد نظر را جستجو كنند.
به گفته وي بر اساس اين طرح همچنين اعضاي كتابخانه‌اي شهرداري مي توانند با عضويت در يك كتابخانه از منزل سفارش كتاب بدهند و از هر يك از كتابخانه‌هايي كه منبع مورد نظرشان را دارد كتاب را تهيه كنند.
هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران 23 تا 30 آبان ماه سال جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.