آزمونهای شرکت مایکروسافت در ایران برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ستاد خبري الكامپ شانزدهم، جواد وکیلی مدیر عامل آموزشگاه مهندسی سایبرتک، گفت: سایبرتک یکی از شرکتهای برگزار کننده آموزشهای شبکه و امنیت شبکه در ایران از سال 78 فعالیت خود را آغاز کرد و به مرور زمان توانست نمایندگی آموزش نیز را از شرکت سیسکو به عنوان بهترین فرصت جهت فعالیت در بازار ایران را دریافت کند. در حال حاضر ما با بسیاری از شرکتهای دولتی در زمینه امنیت شبکه سازمانها همکاری داریم به خصوص که در چند سال اخیر پدیده هک در ایران رواج پیدا کرده توانستیم بسیار موافق عمل کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین فعالیتهای ما برگزاری سمینارهای آموزشی و در پی آن عرضه گواهی نامه بین المللی برای دانشجویان است، که این گواهی نامه ها مورد تایید همه شرکتهای دولتی و خصوصی معتبر در سراسر کشور است.
مدیر عامل سایبرتک ادامه داد: همچنین توانستیم آموزشهای مایکروسافت را با اساتید مورد تایید مایکروسافت و سیسکو و با مدارک بالا و گواهینامه تدریس ،  نیز در سایبرتک داشته باشیم.

وکیلی برگزاری سمینارها و کارگاههای  IT با هزینه های بالا را نیز جزء فعالیتهای این آموزشگاه عنوان کرد و افزود:  ما مجوز خود را از شورای عالی انفورماتیک و دولت داریم و به عبارتی مورد تایيد ارگانهای دولتی و خصوصی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه الکامپ شانزدهم اظهارداشت: ما از این نمایشگاه بسیار راضی هستیم همچنین که توانستیم در این نمایشگاه سمینارهایی و کارگاههای تخصصی که شرکتها با هزینه های بالا برگزار می کنند، به طور رایگان برای علاقه مندان داشته باشیم.

وکیلی با اشاره به تحریم ایران در زمینه گواهی نامه های آموزشی گفت: با وجود تحریم ایران و تشدید بایکوت آموزشی ایران دسترسی به گواهی نامه های مایکروسافت و سیسکو بسیار سخت شد ولی سایبرتک توانست در چند سال اخیر این مشکل را برطرف کند، از هفته گذشته تاکنون آزمونهای شرکت سیسکو در ایران برگزار می شود و گواهی نامه اصل سیسکو هم به دانشجویان عرضه می شود البته باید گفت تفاوت این گواهی نامه با دیگر گواهی نامه هایی که گفته می شود از سوی شرکت سیسکو هست این است که این گواهی نامه بدون واسطه و از سوی خود شرکت سیسکو امضا و مهر می شود.

وی در ادامه با اشاره به آزمونهای مایکروسافت ابراز داشت: از دوسال گذشته این شرکت با تشدید تحریم عملا برگزاری آزمونهای خود را در ایران ملقی کرد، ما هم بعر از این کار سعی کردیم با مکاتبه و ارسال ایمیل آنها را راضی کنیم که این آزمونها دوباره برگزار شود و لی مایکروسافت اعلام کرد که بازار ایران دارای حجم کمی بوده و برگزاری آزمون فعلا به صرفه نیست.

وکیلی اظهارداشت: با این نامه ما دیگر امید خود را برای این آزمونها از دست دادیم  ولی در حدود دوماه پیش شرکت مایکروسافت طی ایمیلی اعلام کرد و دوباره درصدد بررسی بازار ایران برای برگزاری آزمونهای شرکت خود است و از ما درخواست رزومه کاری کرد.

وی اظهارامیدواری کرد که تا چند ماه آینده مجددا این آزمونها در خود ایران برگزار و مدرک مایکروسافت به دانشجویان عرضه شود.

مدیر عامل شرکت سایبرتک در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت برای دارندگان گواهی نامه شرکتهای مایکروسافت و سیسکو از این آموزشگاه ، فضای کار هم ایجاد می کند ، گفت: با وجودی که وظیفه اصلی  ما در شرکت ارائه کلاسهای آموزشی و گواهی نامه مربوط به آن است نه ایجاد فضای کار، ولی یکی از وظایف اخلاقی خود را کمک به دانشجویان جهت جذب در شرکتهایی که با آنها همکاری داریم ، می دانیم. به عبارتی ما دانشجویان ممتاز خود را که با نمرات بالا موفق به اخذ گواهی نامه های آموزشی می شوند را به شرکتها و موسسات  معرفی می کنیم و حتی در خود آموزشگاهی فضایی را جهت نصب آگهی های کاری اختصاص داده ایم.

وی در پایان به امکان جدید این شرکت اشاره کرد و گفت: خدمت جدید ما که در نمایشگاه الکامپ هم معرفی شد، برگزاری کلاسها به صورت مجازی و آنلاین است که می تواند به دانشجویان شهرستانی کمک شایانی کند.