کتابخانه دیجیتالی نشریه (ASIS &T) راه اندازی شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، هدف از راه اندازی این کتابخانه دیجیتال، ایجاد یک انجمن از متخصصان اطلاع رسانی است که تئوری ها، تکنیک ها و تکنولوژی های بهتر و جدید را به منظور دسترسی به اطلاعات بهبود بخشند.

نشریه مذکور داوری شده، علمی و فنی است که به طور متوالی از سال 1950 منتشر شده است و توسط بلیس کرونین در دانشگاه ایندیانا ویرایش می شود.

کتابخانه دیجیتالی مذکور شامل نشریه (ASIS &T: Journal of the American Society for Information Science and Technology)،  نقد و بررسی سالانه تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی (Annual Review of Information Science and Technology)، بولتن خبری انجمن امریکایی تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی  (Bulletin of the American Society for Information Science and Technology)، و خلاصه مذاکرات  نشست های سالانه انجمن امریکایی تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی (Proceedings of the ASIST Annual Meetings) می باشد.

گفتنی است نشریه (ASIS &T) از سال 1950 گزارش های تحقیقاتی را منتشر نموده و آن را در دامنه وسیعی از موضوعات و کاربردها در تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی گسترش داده است و به عنوان یک انجمن در انتقال اطلاعات و نتایج پژوهش های جدید و به طور کلی در فرآیند های ارتباطی و به طور خاص در زمینه دانش مضبوط در حال فعالیت است.

نقدو بررسی سالانه تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی به طور جامع گرایش ها را در شاخه های مختلف علوم اطلاع رسانی نقد و بررسی و ترکیب نموده و آن را سالی یک بار منتشر می کند.

بولتن خبری انجمن امریکایی تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی، خبرنامه ای است که ماهی دو بار منتشر می شود و حاوی گسترش ها و مسائل مؤثر در این حوزه، گرایش های مدیریتی فعال، ایده ها، اخبار و وقایع در جامعه اطلاعاتی است.

خلاصه مذاکرات نشست های سالانه به طور متوالی از سال 1963 منتشر می شود و شامل مقالات ارائه شده در کنفرانس های سالانه است و ناشر آن شرکت انتشاراتی Information today می باشد.

علاقه مندان برای دستیابی به منابع کتابخانه دیجیتالی مذکور اینجا کلیک نمایند.