جشنواره نشریات دانشگاهی پس از 7 سال توقف، برپا می شود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از فارس، غلامرضا خواجه‌سروي معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص برگزاري جشنواره نشريات دانشگاهي اظهار داشت: معاون مطبوعاتي وزير ارشاد عضو كميته ناظر مركزي بر نشريات دانشجويي است و با هماهنگي‌هاي انجام شده، قرار است كه بعد از جشنواره بين‌‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها، جشنواره نشريات دانشگاهي در كشور برگزار شود. 

وي با بيان اينكه اين جشنواره به ميزباني وزارت علوم برگزار مي‌شود، افزود: جشنواره نشريات دانشگاهي بعد از 7 سال توقف به زودي راه اندازي مي‌شود و در اين جشنواره علاوه بر وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و دانشگاه‌هاي غير‌انتفاعي نيز حاضر خواهند شد.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در خصوص دلايل تاخير 7 ساله در برگزاري اين جشنواره گفت: ميزبان قبلي جشنواره وزارت بهداشت بود كه به دليل مشكلات مختلف، قادر به ميزباني و برگزاري جشنواره نشد و وزارت علوم امسال ميزباني جشنواره را قبول كرد و آن را برگزار خواهد كرد.

خواجه‌سروي با بيان اينكه بر اساس يك آمار غيررسمي در اين جشنواره بايد ميزبان بيش از 10 هزار نشريه باشيم، اضافه كرد: در جشنواره نشريات دانشگاهي، در كنار دانشجويان بايد ميزبان نشريات اعضاي هيئت‌هاي علمي دانشگاه‌هاي وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه‌ آزاد و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي باشيم.

وي در پايان در خصوص برنامه‌هاي وزارت علوم براي حمايت از نشريات دانشجويي گفت: تمام نشريات برتر جشنواره نشريات دانشگاهي مورد تقدير قرار مي‌گيرند، ضمن اينكه تا يك سال تحت حمايت جدي قرار مي‌گيرند و مي‌توانند فعاليت خود را گسترش دهند كه اين كار بر اساس آئين‌نامه انجام مي‌شود.