اتاق كره جنوبي در كتابخانه ملي ايران آذر ماه افتتاح مي شود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اعلام کرد: در جريان ملاقات مديركل امور بين الملل سازمان اسناد و كتابخانه ملي با آقاي كيم رايزن فرهنگي سفارت كره جنوبي، اين محموله توسط رايزني فرهنگي كره جنوبي به كتابخانه ملي كشورمان اهدا شد .

همچنين در اين ملاقات كه با حضور نماينده يكي از شركت‌هاي بزرگ كره‌اي در زمينه فناوري انجام شد مقرر شد اين شركت با همكاري كتابخانه ملي كره به صورت رايگان برخي از آخرين فناوري‌ها را در اختيار كتابخانه ملي كشورمان قرار دهد.

حامد ياري مشاور رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در اين ديدار با اشاره به توافقات انجام شده در جريان رايزني‌هاي دو طرف ابراز اميدواري كرد با توجه به اينكه كتابخانه‌هاي ملي مي‌توانند به محل آشنايي افراد فرهيخته هر كشور با فرهنگ ساير ملل تبديل شوند به زودي شاهد افتتاح اتاق ايران در كتابخانه ملي كره نيز باشيم.
پيش از اين نيز توسط كتابخانه ملي كره جنوبي بيش از سه هزار جلد كتاب به زبان‌هاي فارسي، انگليسي، كره‌اي و عربي در حوزه‌هاي مختلف از جمله كودك و نوجوان به ارزش بالغ بر 600 ميليون ريال به كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران  اهدا شده بود.

حامد ياري همچنين با اشاره  با انجام رايزني‌ها و آماده سازي منابع مختلف براي راه اندازي اتاق ايران در كتابخانه‌هاي ملي كشورهاي مختلف گفت: با افزايش سطح ارتباطات بين‌المللي كتابخانه ملي در چند سال گذشته و انعقاد تفاهم نامه‌هاي همكاري با كتابخانه‌هاي مختلف جهان انواع منابع كتابخانه‌اي در حوزه‌هاي ايران شناسي، اسلام شناسي، شناخت شيعه و پيشرفت‌هاي علمي كشورمان در حال آماده‌سازي براي ارسال به اين مراكز است.

همچنين در ملاقات  مدير كل امور بين الملل سازمان اسناد و كتابخانه ملي با خانم آي كو شيباتا رايزن فرهنگي سفارت ژاپن در ايران وي بيش از 50 عنوان كتاب در مورد افسانه‌ها قديمي و هنرهاي تجسمي كهن مردم ژاپن به زبان انگليسي را به كتابخانه ملي كشورمان اهدا كرد.