نمايشگاه بين‌المللي كتاب بنگلادش2010 برگزار مي‌شود

به گزارش لیزنا به نقل از فارس ، ديلي استار اعلام کرد : اين نمايشگاه كه امسال سومين دوره خود را پشت سر مي‌گذارد از روز اول تا شانزدهم دسامبر به كار خود ادامه مي‌دهد.
اين نمايشگاه امسال با ارائه كتاب‌هايي با محور چشم‌اندازي براي سال 2021 به طور خاص در كنار ديگر آثار و تازه‌هاي نشر ناشران با حضور ناشران داخلي و خارجي برگزار مي‌شود.
سومين دوره از نمايشگاه كتاب بنگلادش با سخنراني «ابوكلام آزاد» وزير فرهنگ و اطلاعات اين كشور روز اول دسامبر فعاليت‌هاي خود را آغاز كرد.
«ابوكلام آزاد» در نخستين روز از برگزاري اين نمايشگاه در مراسم افتتاحيه و در جمع گروهي از مقامات كشوري و اهالي ادب بنگلادش گفت: دولت بنگلادش توان خود را براي حمايت از آثار ادبي و غيرادبي كه از سوي ناشران داخلي منتشر مي‌شود، به كار مي‌بندد. در حقيقت اين دولت از ارائه آثاري جديد با موضوعات جالب در تمامي حوزه‌هاي ادبي، تاريخي، علمي و پژوهشي و فرهنگي استقبال مي‌كند.
وي ادامه داد: دولت بنگلادش بودجه‌اي قابل توجه را براي تاسيس كتابخانه در همه مدارس بنگلادش اختصاص داده و اين طرح را در دستور كار خود قرار داده است.
سومين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب داكا امسال با حضور 150 ناشر داخلي و خارجي از كشورهاي مختلف آسيايي و اروپايي و با ارائه و معرفي تازه‌هاي نشر اين ناشران در حوزه‌هاي مختلف برگزار مي‌كند.
به گفته مدير برگزاري اين نمايشگاه امسال علاوه بر برپايي نمايشگاه كتاب برنامه‌ها و نشست‌هاي جانبي مانند جلسات نقد و بررسي، نشست‌هاي پرسش و پاسخ با حضور نويسندگان و منتقدان و كارگاه‌هاي آموزشي ترجمه برگزار خواهد شد.