حملات اینترنتی به دو شرکت ویزا و مسترکارد

به گزارش لیزنا به نقل از بی بی سی ، این حملات توسط گروهی از هکرها به نام "آنانیموس" انجام شده است. این هکرها قول داده اند شرکت هایی را که خدمات مالی خود به ویکی لیکس را قطع کرده اند هدف بگیرند.

ویکی لیکس یک سایت افشاگر است که از جمله اسناد دولت آمریکا را فاش می کند.

مسترکارد که به تازگی پردازش پرداخت ها به ویکی لیکس را متوقف کرده بود گفت که این حمله "هیچ اثری" بر توانایی مردم در استفاده از کارت هایشان ندارد.

وبسایت شرکت "ویزا" نیز دچار مشکلاتی شد. "آنانیموس" همچنین مسئولیت حمله به ویزا را به عهده گرفت.

اختلالات وبسایت شرکت ویزا بعدا برطرف شد و سخنگوی آن گفت که شبکه پردازش آن، که معاملات دارندگان کارت های اعتباری را رسیدگی می کند اکنون به طور عادی کار می کند.

یک شرکت پرداخت های مالی که به مسترکارد مرتبط است پیشتر در تماس با بی بی سی گفته بود که "خدمات مشتریانش کاملا قطع شده است."

این شرکت به خصوص گفت که خدمات تصدیق هویت موسوم به "مسترکاردز سکیور کد" که در پرداخت های اینترنتی به کار گرفته می شود مختل شده است.

این شرکت در بیانیه ای گفت که درحال "پیشرفت های قابل توجهی" در بازگرداندن خدمات کامل به وبسایتش است.

در این بیانیه آمده است: "توانایی های اصلی ما در زمینه پردازش دستخوش قرار نگرفته و اطلاعات حساب های دارندگان کارت های اعتباری در خطر نیست."

این شرکت افزود: "هرچند شاهد اختلال های محدود در بعضی از خدمات اینترنتی بوده ایم، دارندگان کارت های اعتباری می توانند به استفاده از آنها برای انجام معاملات امن در سراسر جهان ادامه دهند."