زمینه های همکاری کتابداران و گروه کتابداری دانشگاه سمنان تشریح شد

 

به گزارش لیزنا، در آغاز نشست رحمان معرفت، مدیرگروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه سمنان، ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی، هدف از برگزاری این نشست را ارتباط بیشتر گروه کتابداری با کتابداران دانشگاه و بیان دیدگاه های گروه کتابداری بر شمرد.

معرفت افزود: در صورتی که به طور یکپارچه و متمرکز از تجربه کتابداران دانشگاه و نیز دانش اعضای هیات علمی گروه کتابداری استفاده شود، در ارتقای سطح کیفی خدمات کتابخانه های دانشگاه می تواند مثمر ثمر واقع شود. به این ترتیب یکی از اهداف گروه کتابداری و اطلاع رسانی که ارتقاء سطح   کیفی کتابخانه هاست تحقق خواهد یافت.

وی خواستار همکاری، تعامل و همفکری بیش از پیش گروه کتابداری با کتابخانه های دانشگاه شد و اظهار کرد: این تعامل و همکاری می تواند در زمینه استفاده از منابع دیجیتال - آشنایی با نرم افزار - آموزش نرم افزارهای جدید - ورود اطلاعات- یکپارچه سازی اطلاعات و استفاده بهتر از فناوری صورت گیرد.

معرفت به توانایی گروه و دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی در حوزه طراحی وب سایت و مدیریت مجموعه نیز اشاره کرد.

در این جلسه خانم مستجیری، مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان، نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخت.

«بررسی فرآیند کارآموزی دانشجویان کتابداری در کتابخانه های دانشگاه» و «همفکری در خصوص تسهیل روند کارآموزی و ارتقاء سطح دانش کارآموزان» از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه مذکور بود.

تشکیل «کمیته ای متشکل از کتابداران دانشگاه و اعضای هیات علمی گروه کتابداری» یکی دیگر از پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود که با استقبال شرکت کنندگان در جلسه مواجه شد.

موضوعات مبتلا به مرتبط با کتابداران در خصوص فعالیت های کتابخانه ای توسط کتابداران دانشگاه مطرح شد و در ادامه، مریم صابری و حمید کشاورز، اعضای هیات علمی گروه کتابداری، نیز به ارائه مطالب و دیدگاه های خود پرداختند. برقراری کلاس های زبان تخصصی و در نظر گرفتن کارگاه های آموزشی مرتبط با کتابداری از جمله پیشنهادات بود.

این جلسه که از ساعت 10 صبح آغاز شد به مدت 2 ساعت به طول انجامید و در ساعت 12 به کار خود پایان داد.

گزارش از مریم عمروانی