برندگان جایزه «من کتابدارم را دوست دارم» معرفی شدند

 

به گزارش لیزنا، 10 برنده جایزه «من کتابدارم را دوست دارم: I Love My Librarian»  در سال 2010 از میان نامزدهای 2000 کتابخانه با پشتیبانی انجمن کتابداری امریکا (ALA)  و نیزحمایت های شرکت کارنگی نیویورک و روزنامه نیویورک تایمز در سه گروه کتابداران کتابخانه های عمومی، آموزشگاهی و دانشگاهی معرفی شدند. 

در گروه کتابخانه های عمومی «پائول کلارک»، «الن ام. دلان»، «ملیسا مک کالم» و «کریستینا واگنر»، در گروه کتابخانه های آموزشگاهی، «کلی ال. مک دنیل»، «پاتریکا جی. آپدیک» و «داگ ولنتین» و در گروه کتابخانه های دانشگاهی، «لورا فارول بلیک»، «جف دودی»  و «استفان ویتنباچ» معرفی شدند.

پائول کلارک، کتابدار جزیره فلمینگ در فلوریدا است و دلیل برگزیده شدنش این است که زمان تعطیلاتش را در کتابخانه می گذراند تا از این طریق به کتابخانه های ایالت فلوریدا خدمت نماید.

الن ام. دلان، کتابدار کتابخانه عمومی شریوسبری در ماساچوست است، ایجاد زمینه مشارکت جامعه برای کمک به حفظ خدمات کتابخانه علت برگزیده شدن اوست.

ملیسا مک کالم، کتابدار کتابخانه عمومی لوس آنجلس در کالیفرنیا است و دلیل انتخابش این است که وی در هر کاری که انجام می دهد علاقه اش به جامعه کاملا مشهود است.

کریستینا واگنر، کتابدار کتابخانه شعبه جنوب مدیسون گودمن است و شهرت وی به سبب فعالیت خستگی ناپذیری وی برای ایجاد عدالت اجتماعی است که همواره درصدد برگزاری برنامه هایی برای کمک به خانواده های کم درآمد است که بتوانند تحت آموزش قرار گیرند.

کلی ال. مک دنیل، کتابدار مدرسه راهنمایی هلن کینگ است وی فردی فعال در زمینه ایجاد امکاناتی برای رشد تخیل و نوآوری کاربران کتابخانه است.

پاتریکا جی. آپدیک، کتابدار مدرسه وب استریت است و دلیل انتخابش کمک به دانش آموزان معلولی است که استفاده از منابع کلاسیک را تجربه می کنند.

داگ ولنتین، کتابدار مدرسه ابتدایی مک کلیپ در تگزاس است. محور فعالیت های وی ایجاد زمینه برای به اشتراک گذاری رایگان اطلاعات میان دانش آموزان و معلمان است.

لورا فارول بلیک، کتابدار کتابخانه هری الکینز در دانشگاه هاروارد، کمبریج و ماساچوست است. به طور متداول دانشجویان فارغ التحصیل را تشویق می کند که در هاروارد برای دوره دکتری زبان انگلیسی شرکت نمایند.

جف دودی، کتابدار کتابخانه بین بریج است که به دانشجویان و اعضای هیأت علمی خدمات کتابخانه ای ویژه ارائه می دهد.

استفان ویتنباچ، کتابدار کتابخانه سن آنتونیو در تگزاس است و دلیل برگزیده شدنش این است که خدمات کتابخانه را از پایین به بالا در یک پردیس جدید دانشگاه ایجاد کرده است.

علاقه مندان می توانند جهت مطالعه ی مصاحبه با برگزیدگان مذکور اینجا کلیک نمایند.