راه اندازی کتابخانه تخصصی انجمن روزنامه نگاران مسلمان

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، حسن اختری گفت: در حال آماده سازی کتابخانه تخصصی انجمن هستیم که قرار است در آینده نزدیک به بهره برداری برسد. این طرح در راستای وظایف تعریف شده انجمن روزنامه نگاران مسلمان و ارتقای سطح روزنامه‌نگاری در کشور انجام می‌شود.

وی گفت: در انجام این طرح نهادهای فرهنگی مختلف مانند مجموعه کتابخانه و مرکز اسناد ملی با ما همکاری داشتند و یکی از برنامه های ما این است که کتابخانه در محل انجمن احداث شود. کتابخانه در ابتدا فقط  کتاب به علاقه مندان عرضه خواهد کرد اما در فازهای بعدی، دیگر محصولات فرهنگی نیز در کتابخانه انجمن عرضه می‌شود.

اختری گفت: سعی داریم  شرایط سهل و آسانی را برای  استفاده روزنامه نگاران  از محصولات فرهنگی فراهم کنیم به طوری که علاقه‌مندان علاوه بر امکان استفاده از این محصولات در محل کتابخانه انجمن امکان قرض گرفتن آنها را نیز داشته باشند.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان افزود: همزمان با پیشبرد این طرح، راه اندازی نهاد "خانه روزنامه نگاران جوان" را خواهیم داشت. این نهاد با استفاده از ظرفیت های انجمن روزنامه نگاران مسلمان و تحت حمایت این انجمن به فعالیت خواهد پرداخت.

اختری وجود خانه روزنامه نگاران جوان را فرصتی مناسب برای جوانان مستعد و علاقه مند به روزنامه نگاری دانست و گفت: در انجمن تصمیم گرفته شد بستری برای آموزش نیروهای علاقه مند به این عرصه ایجاد شود تا با دیدن دوره های کارگاهی و تجربی به روزنامه نگاران و خبرنگاران متبحری تبدیل شوند.

وی با اشاره به فعالیت های رسانه ای و مطبوعاتی در کشور گفت: امروز تعداد زیادی فارغ التحصیل رشته های روزنامه‌نگاری و خبرنگاری در کشور وجود دارد اما تعداد نیروهای باتجربه و حرفه ای که جذب این عرصه شوند بسیار ناچیز است. به نظرم این خلاء بزرگی است که در فضای امروز جامعه مطبوعات احساس می شود. البته این به آن معنا نیست که دانشجوهای رشته های خبرنگاری توان پر کردن این خلاء را ندارند بلکه این افراد نیز باید آموزش های لازم را ببینند تا به نیروهای کارآزموده تبدیل شوند.

اختری گفت: دو طرح "کتابخانه تخصصی" و " خانه روزنامه نگاران جوان" از اولویت های اجرایی انجمن هستند و سعی داریم تا قبل از دهه فجر امسال به بهره برداری برسند.

وی در پایان اضافه کرد: امور بین الملل انجمن نیز چند هفته است که کار خود را آغاز کرده است و هر دو هفته تشکیل جلسه می‌دهد که در این جلسات تحلیل‌هایی درباره موضوعات روز در عرصه بین الملل ارائه می شود.