«فرهنگ آسان» برای کودکان و نوجوانان منتشر شد

 به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کانون، در مجموعه فرهنگ آسان سعی شده است کلمه‌های دشوار با استفاده از کلمه‌های ساده معنی شود و کودکان و نوجوانانی که نیاز به پیدا کردن معنی واژه‌های آسان و سخت دارند با مراجعه به این کتاب می‌توانند معنی واژه‌های مورد نظر را از تعریف‌های ساده کتاب پیدا کنند.

در بخشی از مقدمه کتاب چنین آمده است: فرهنگ آسان با این امید تألیف شده است که بچه‌ها و بزرگترها را برای کشف معنی واژه و لذت جستجو کنار هم بنشاند. حتی اگر بزرگترها حوصله شرکت در چنین فعالیت مهرآفرین و سازنده‌ای را هم نداشته باشند خود بچه‌ها بتوانند با جستجو در این کتاب، روی پای خود ایستادن را تمرین کنند.

نویسنده در بخشی از شیوه‌نامه این کتاب آورده است: در فرهنگ آسان کلمه‌ها بر اساس حروف الفبا طبقه‌بندی شده‌اند و برای آنکه جستجو راحت شود، حرف‌های دوم، سوم و ... کلمات هم بر اساس حروف الفبا طبقه‌بندی شده‌اند. همچنین در بالای صفحه در داخل یک مستطیل، دو کلمه‌ایِ که به ترتیب در آغاز و پایان هر صفحه نوشته ‌شده‌، قرار گرفته است. در فرهنگ آسان کلماتی که چند معنی دارند، چند معنیِ آن کلمه به دنبال هم و به ترتیب با شماره مشخص شده‌اند و گاهی که یک لغت هم معنیِ لغت دیگری است از دو علامت = و ! استفاده شده است.

فرهنگ آسان با یک مقدّمه، یک شیوه‌نامه و در سه جلد که جلد اول واژه‌های «الف» تا «ج»، جلد دوم «چ» تا «ق» و جلد سوم «ک» تا «ی» را دربرگرفته، منتشر شده است.
طراحی گرافیک این فرهنگ را کاوه حسن‌بیگلو انجام داده است.

فرهنگ آسان در شمارگان 3000 نسخه و هر جلد آن در 1800 صفحه رنگی با قیمت 12000 تومان برای گروه سنی «ج» و «د» (چهارم و پنجم دبستان و دوره راهنمایی) توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.