نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهها و پژوهشگاهها در حوزه نشر کتاب

 

به گزارش لیزنا، مرکز نشر دانشگاهی متولي امر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهها و پژوهشگاهها در حوزه نشر کتاب سال 1385 تا 1389، اين نمايشگاه با حضور و سخنراني دكتر كامران دانشجو، وزير علوم، تحقيقات و فناوري و سردار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و دكتر محمد مهدي‌نژاد نوري،‌ معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم چهارم دی ماه، در مصلی امام خمینی (ره) افتتاح شد.

این نمایشگاه با شعار جهاد علمی، راه‌های میانبر، نوآوری و خلق جدید، تبدیل علم به ثروت و ایده تا پدیده به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری برپا شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز نشر دانشگاهی، با توجه به راه‌اندازی شبکه عرضه فراگیر کتاب‌های دانشگاهی (شعف) و طرح سامانه نشریات علمی کشور (سنم) توسط مرکز نشر دانشگاهی به عنوان مرکزیت کتابها و نشریات علمی و تخصصی سایر دانشگاه‌ها و ناشرین دانشگاهی سراسر کشور، در جهت معرفی بهتر این آثار به پژوهشگران علاقه‌مند، معاونت پژوهشی وزارت علوم متولی امر برگزاری این نمایشگاه را مرکز نشر دانشگاهی قرار داده است.

70 ناشر دانشگاهی در این نمایشگاه آثار سه سال اخیر خود را به معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند که از کل این ناشران حاضر، 40 ناشر عضو شبکه عرضه فراگیر کتابهای دانشگاهی (شعف) می‌باشند که در یک غرفه واحد حضور دارند.

این کتابها در 8 گروه تخصصی مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، معماری و هنر، کشاورزی، علوم اجتماعی، علوم زیستی و پزشکی و دین تقسیم‌بندی شده است.

بیش از 2500 عنوان كتاب در این نمايشگاه از ناشران بزرگ دانشگاهی از جمله مرکز نشر دانشگاهی، انتشارات سمت، دانشگاه تهران، پیام نور، صنعتي اميركبير، شهيد بهشتي، صنعتي اصفهان، علم و صنعت، فردوسي مشهد و دیگر ناشران دانشگاهی عرضه شده است.براي تسهيل در امور نمایشگاه و امکانات مطلوب برای بازدیدکنندگان در نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي وزارت علوم، مرکز نشر دانشگاهی با ارائه كارت كتاب براي هر يك از کتابها، ابتکار تازه‌ای را در این زمینه نموده است.

کارت‌ كتاب‌ها به منزله شناسنامه هر اثر محسوب مي‌شود، نام مولف، مترجم، نام كتاب، گروه تخصصی و بهاي كتاب بر روي هر يك از كارت‌ها قرار داده شده است.

25 درصد تخفیف به کتابهای عرضه شده در این نمایشگاه تعلق می‌گیرد. بازدیدکنندگان علاقه‌مند به خرید آثار پس از سفارش کتاب، از تاریخ 11 دی‌ماه سفارشهای مورد نظر برایشان ارسال خواهد شد.

شایان ذکر است نمایشگاه از 4 دی ماه آغاز و تا 9 دی ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت.