کارگاه « EndNote» برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، در این کارگاه که با شرکت جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل شد، مدرس کارگاه شهناز خزایی – دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه اصفهان- به شرح مزایا و امکانات نرم افزار EndNote، نحوه نصب و استفاده از نسخه رومیزی و نیز نسخه تحت وب این نرم افزار و چگونگی کار با قسمت­های مختلف آن به صورت عملی پرداخت.

خزایی اظهار داشت نرم افزارEndNote  یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع علمی در دسترس افراد است و بسیاری از پژوهشگران برای مدیریت بهتر اطلاعات و نیز مدیریت استناد از این نرم­افزار استفاده می­کنند.

وی افزود: با استفاده از این نرم افزار می­توان مدارک و اطلاعات بازیابی شده خود را سازماندهی کرده و هنگام استفاده زمان کمتری صرف نمود. همچنین این نرم افزار با ارائه بیش از 2300 استاندارد نشر مقاله و ارائه انواع سبک­های استناد دهی مورد قبول مجامع علمی بین المللی، کمک شایان توجه­ای به پژوهشگران و علاقه­مندان به فعالیت­های علمی- پژوهشی و نگارش علمی می­کند.

مدرس کارگاه در ادامه بیان داشت: بسیاری از پایگاههای معتبر علمی امکان استخراج مستقیم اطلاعات خود را به این نرم افزار فراهم کرده­اند که پژوهشگران را از صرف وقت اضافه به منظور ورود اطلاعات به شکل دستی بی نیاز کرده است. درحال حاضر دو نوع دسکتاپ و تحت وب این نرم افزار موجود و قابل استقاده علاقه­مندان است.

پایان­بخش این کارگاه پرسش و پاسخ و تحویل جزوه آموزشی و گواهی شرکت در کارگاه به شرکت کنندگان بود.

با توجه به ظرفیت کم محل برگزاری این کارگاه و تعداد زیاد متقاضیان، این کارگاه در دو جلسه در تاریخ­های 7 و 14 دی ماه 1389 برگزار شد.   

گزارش از شیوا یاری