کتابخانه مجلس میزبان رئیس کتابخانه ملی اتریش

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، این دیدار ساعت 16:45 در دفتر دکتر رسول جعفریان، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی انجام شد. رؤسای دو کتابخانه در این دیدار به بحث و گفتگو و تبادل اطلاعات پرداختند.

ابتدا دکتر جعفریان ضمن خیرمقدم به میهمانان، کتابخانه پارلمان ايران را به اجمال معرفی نموده و تفاوت آن را با ساير كتابخانه‌هاي پارلماني دنيا بيان داشت. سپس به شرح فعالیت‌های انجام شده در بخشهای مختلف كتابخانه مجلس بویژه دیجیتال‌سازی و فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی، انتشارات و اسناد پرداخت.

سپس دکتر راخینگر در توضیح کوتاهی به سوالات دکتر جعفریان در خصوص منابع، کارکنان و ساز و كار کتابخانه ملی اتریش پاسخ داد.

بعد از اين گفتگو رؤسای کتابخانه ها از بخشهای مختلف از جمله: موزه، بخش نسخ خطی، بخش اسناد سازمان ملل، موزه تاریخ چاپ و ديگر بخش‌ها بازدید نمودند. در خلال بازدید کارشناسان هرقسمت توضیحاتی به میهمانان ارائه نمودند.

در پایان بازدید برخی از انتشارات كتابشناختي کتابخانه مجلس از جمله: فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه مجلس، فهرستواره دست نوشت‌های ایران، فهرست کتابخانه آیت‌الله گلپایگانی، فهرست کتابهای چاپ سنگی و سربی مرحوم محدث ارموی برای استفاده و آشنایی بیشتر محققین و مراجعه‌كنندگان به کتابخانه ملی اتریش اهداء گردید.