محل پرداخت يارانه‌ دانشجويي خريد كتاب به خارج از نمايشگاه منتقل شد

 

به گزارش لیزنا به نقل از  فارس، دانشجويان كه گروه وسيعي از بازديدكنندگان را تشكيل مي‌دهند و اصلي‌ترين مخاطبان كتاب‌هاي عرضه شده در نمايشگاه كتاب هستند همواره با آغاز اين رويداد فرهنگي از شهرهاي دور و نزديك خود را به تهران مي‌رسانند تا شايد سهمي از اين رويداد داشته باشند.


سال گذشته در بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از روزهاي آغازين نمايشگاه مسئولان براي رفاه حال دانشجويان تسهيلاتي از جمله اهداي كارت خريد يارانه‌اي تدارك ديده بودند؛ اما از همان روزهاي ابتداي اجراي اين حركت شاهد صف‌هايي طولاني از محل توزيع اين كارت‌ها بوديم.
همواره با ورود هر فردي به محيط باز شبستان اين صف‌ها سوال برانگيز بود كه «چه خبر شده؟»، اما بلافاصله از صحبت‌هاي دانشجويان بر همگان آشكار مي‌شد كه «كارت خريد يارانه‌اي» اهدا مي‌شود.


اما مسئولان برگزاري نمايشگاه كتاب بيست و چهارم تهران با تجربه سال گذشته راهي ديگر را براي اين مهم پيش رو گرفتند، از اين رو در نشست خبري روز گذشته، سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد تمهيداتي براي برطرف كردن اين مشكل انديشيده شده است.


وي روز گذشته عنوان كرد: اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران صرفاً جنبه فروش ندارد بلكه بحث اطلاع رساني و آمادگي هم مطرح است.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: در دوره‌هاي گذشته شاهد صف‌هاي طويل براي يارانه‌هاي دانشجويي بوديم كه امسال با صرف اعتباري بالغ بر 2 ميليارد تومان براي يك‌صدهزار دانشجو اين ثبت نام را به مراكز اعلام شده منتقل كرديم تا در نمايشگاه شاهد صف‌هاي طويل و ازدحام نباشيم.