احتمال ثبت‌نام مجدد برای دریافت کارت کتاب دانشجویی با مساعدت رئیس‌جمهور

 

به گزارش لیزنا به نقل از مهر ، محمدرضا صیادی، معاون مالی اداری سرپرستی شعبه مرکزی بانک صادرات  که این روزها در نمایشگاه کتاب حضور دارد تا خدمات مربوط به کارت‌های الکترونیک کتاب را ارائه کند، گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته پس از ثبت نام دانشجویان در سایت وزارت ارشاد و دریافت کد رهگیری، بانک صادرات موظف بوده تا خدمات مربوط به کارت های الکترونیک کتاب را به آنها عرضه کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ثبت نام از بیش از 100 هزار دانشجو انجام شد و به دلیل تکمیل ظرفیت، سایت بسته شده و ما تنها به افرادی که کد رهگیری داشته باشند، کارت می دهیم.

این مسئول درباره جزئیات بیشتر این طرح توضیح داد: 2 میلیارد تومان یارانه برای خرید کتاب های ایرانی دانشجویان در نظر گرفته شده که به ازای هر دانشجوی ثبت نام شده 20 هزارتومان یارانه پرداخت می شود، ولی تجربه سال ها نشان داده که 100 هزارنفری که در سایت ثبت نام می کنند، همگی برای دریافت خدمات مراجعه نمی کنند و غالبا می شود افراد جدیدی را جایگزین افرادی کرد که مراجعه نمی کنند.

صیادی افزود: افرادی که ثبت نام کرده‌اند می توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات و پرداخت 20 هزارتومان کارت خرید کتاب با اعتبار 40 هزارتومان دریافت کنند که مبلغ اضافه شده به صورت یارانه پرداخت شده است.

وی درباره اینکه چطور شد سال گذشته تعداد بیشتری کارت کتاب بین دانشجویان توزیع شد، توضیح داد: سال گذشته به دلیل استقبال زیادی که از سوی دانشجویان صورت گرفت، رئیس جمهوری شخصاً یک میلیارد دیگر بودجه اختصاص داد و به افراد جدیدی خدمات ارائه شد و اگر امسال نیز او دستور دهد و تامین اعتبار شود، حتما ثبت نام در سایت وزارت ارشاد بار دیگر از سر گرفته می‌شود.