سامانه «كتاب من» بهسازي مي‌شود

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، سيد عارف علوي، مديركل منابع نهاد كتابخانه‌هاي عمومي،  در حاشيه برگزاري بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران گفت: اين طرح كه با هدف اجراي عدالت فرهنگي و مطالعاتي در سطح كشور آغاز به كار كرد، مورد استقبال كتابخوان‌هاي سراسر كشور قرار گرفته است؛ به‌طوري كه در كمتر از يك سال از اجراي آن روزانه حدود 5 هزار تقاضاي كتاب ارائه مي‌شود كه نسبت به زمان اوليه اجراي طرح 10 برابر رشد داشته است.

وي با اشاره به اينكه در ارزيابي فرهنگي طرح «كتاب من» مواردي چون سن، جنسيت و گرايش‌هاي متقاضيان درنظر گرفته شده است، گفت: با بهسازي سامانه «كتاب من» روند مراجعه و درخواست‌هاي مردمي گسترده‌تر خواهد شد چراكه كتابخانه‌هاي مشاركتي هم به اين طرح افزوده مي‌شوند.

او ادامه داد: قرارداد ساماندهي سامانه «كتاب من» با اداره كل فناوري نهايي شده و به زودي سرعت، كيفيت و دقت در ارسال كتب درخواستي به بالاترين حد ممكن خواهد رسيد.

علوي با اشاره به اينكه كتاب‌هايي با عمر بيش از 4 سال ممكن است در بازار كمياب باشند، گفت: در اين زمينه طرحي را داريم كه بر اساس آن كتاب‌هاي درخواستي براي خود عضو تهيه و ارسال خواهد شد.

مديركل منابع نهاد كتابخانه‌هاي كشور به درخواست بيش از 700هزار كتاب در سال 89 در طرح «كتاب من» اشاره كرد و گفت: 200 هزار نسخه از حجم درخواست‌هاي سال گذشته، تهيه و ارسال شد كه با در نظرگرفتن ناياب بودن حدود 50درصد از درخواست‌هاي دريافتي، عملكرد نهاد مثبت ارزيابي مي‌شود.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد؛ با تمهيدات انديشيده شده در آينده‌اي نزديك 100درصد درخواست‌هاي دريافتي، تأمين و ارسال شود.