اسکایپ ابزار مقابله با گوگل

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، كامپيوترورلد در گزارشی اعلام کرد: كارشناسان معتقدند اين خريد نقطه عطف مهمي در تاريخ رقابت شركت هاي فناوري خواهد بود و به فيس بوك و مايكروسافت امكان مي دهد تا جايگاه خود را در برابر گوگل در زمينه ارائه خدمات اينترنتي تقويت كنند. مايكروسافت هفته قبل با پرداخت 8.5 ميليون دلار شركت اسكايپ را خريداري كرد.


پرداخت چنين رقم كلاني براي خريد يك شركت فناوري توسط مايكروسافت در يك دهه اخير بي سابقه بوده است. استيو بالمر رييس مايكروسافت اعلام كرده كه اسكايپ را به سرويس هاي مهم مايكروسافت متصل خواهد كرد تا خدمات ارتباطي صوتي و تصويري آنها را تقويت كند. از جمله اين سرويس ها مي توان به نرم افزار ايميل اوت لوك و سيستم هاي بازي كينكت و Xbox اشاره كرد.

در عين حال برخي كارشناسان مي گويند اخبار رسيده حكايت از آن دارد كه مايكروسافت قرار است اسكايپ را به سرويس هاي فيس بوك نيز متصل كند. ظاهراً اين دو شركت براي مقابله با گوگل به نوعي اتحاد نانوشته رسيده اند و قصد دارند به هر نحو ممكن اين رقيب تازه نفس را عقب بزنند.

احتمال مي رود امكاناتي بر مبناي قابليت هاي نرم افزار اسكايپ به فيس بوك اضافه شود و مايكروسافت بر همين اساس دست به بازاريابي گسترده بزند.