اعتراض زنان انگليسي به تعطیلی 600 كتابخانه در بريتانيا

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، گاردين در گزارشی نوشت: موسسه ملي زنان بريتانيا با همراهي 208 هزار نفر از اعضاي خود قصد دارد اقداماتي را براي جلوگيري از بسته شدن كتابخانه‌هاي اين كشور انجام دهد.

به گفته يكي از مديران اين موسسه اعضا و پيروان اين موسسه كه تعداد زيادي از زنان در سراسر بريتانيا هستند قصد دارند به هر ترتيب با اجراي طرح بسته شدن كتابخانه‌ها مبارزه كنند.

به گفته مدير موسسه ملي زنان بريتانيا تمامي اعضاي اين موسسه در روز چهارشنبه مخالفت خود را با بسته شدن بيش از 600 كتابخانه عمومي و تخصصي در انگليس اعلام كردند.

اين اعضا با رفتن به پاي صندوق‌هاي راي، مخالفت خود را به دولت انگليس اعلام كرده و به اين ترتيب خواستار چلوگيري از اجراي اين طرح شدند.

به اعتقاد اين گروه بسته شدن كتابخانه‌ها موانع بزرگي براي دوستداران كتاب و كتابخواني ايجاد خواهد كرد و موجب خواهد شد تا افرادي كه به راحتي با حضور در كتابخانه نزديك به محل زندگي‌شان به كتاب دسترسي داشتند، مسافت‌هاي زيادي را طي كنند تا به كتابخانه برسند.

به گفته يكي از اعضاي اين موسسه، با بسته شدن كتابخانه‌ها به نظر نمي رسد به لحاظ اقتصادي شاهد تغييرات آنچنان باشيم. به اعتقاد اعضاي موسسه زنان بريتانيا در حال حاضر 20 درصد از كتابخانه‌هاي اين كشور در خطر تعطيلي قرار دارند و مسئولان نبايد از كنار اين مسئله به راحتي عبور كنند.

به اعتقاد اين اعضا سفرهاي طولاني درون شهري براي رسيدن به كتابخانه‌ها و رفع نيازهاي فرهنگي مردم و علاقمندان به كتاب علاوه بر هزينه‌هايي كه به آنها تحميل مي‌كند به مرور روندفرسايشي گرفته و ممكن است در پيگيري آنها براي مطالعه كتاب اختلال‌هايي به وجود آورد.

موسسه ملي زنان بريتانيا به همين دليل با برگزاري انتخاباتي كه با شركت اعضاي اين موسسه در سراسر بريتانيا برگزار كرد با اجراي طرح بسته شدن كتابخانه‌هاي انگليس مخالفت كرد.

به گفته سخنگوي اين موسسه، موسسه ملي زنان بريتانيا با همه توانش براي پيشگيري از اجراي اين طرح فعاليت مي‌كند و اجازه نمي‌دهد كتابخانه‌ها كه يكي از بهترين مراكز عمومي براي ريشه كن كردن جهل، بي سوادي و محروميت گروه زيادي از مردم است به سادگي تعطيل شود.