پولمن از طرح بسته‌شدن كتابخانه‌ها در انگليس خشمگين است

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، تلگراف نوشت: «فيليپ پولمن» اين نويسنده 64 ساله كه بخش زيادي از عمرش را براي نگارش كتاب و آثار ادبي براي كودكان و بزرگسالان اختصاص داده است از طرح بسته‌شدن كتابخانه‌ها در انگليس بسيار خشمگين است.

«فليپ پولمن» در جمع مخاطبان و هوادارانش گفت: من اوقات زيادي از كودكي‌ام را در كتابخانه‌ها سپري كردم. همه شما به خوبي مي‌دانيد كه كتابخانه‌ها صرفا محلي براي مطالعه كتاب نيستند همه ما در فضاي كتابخانه چيزهاي بسيار زيادي آموخته‌ايم. كتابخانه‌ها بخشي از تمدن ما هستند و وقتي قرار است بخشي از تمدن ما با اجراي اين طرح ويران و نابود شود مجبوريم در مقابل آن بايستيم و با آن مبارزه كنيم.

اين نويسنده كه با نگارش سه گانه «نيروي اهريمني» مخاطبان زيادي را در سراسر جهان علاقه‌مند به آثار خود كرده است از شنيدن خبر بسته‌شدن كتابخانه‌هاي انگليس به شدت عصباني و خشمگين است و پس از شنيدن اين طرح و قرار گرفتن نام 400 كتابخانه در فهرست اعلام شده از سوي دولتمردان انگليس به صف مخالفان اين طرح پيوست و اعلام كرد كه براي جلوگيري از اجراي اين طرح به صورت جدي مبارزه خواهد كرد و معتقد است كه اينترنت نمي‌تواند جايگزين مناسبي براي كتابخانه‌ها در اين كشور باشد.

دولتمردان انگليس در ماه‌هاي گذشته طرحي را مبني بر بسته شدن برخي از كتابخانه‌هاي عمومي و تخصصي انگليس در شهرهاي مختلف ارائه كردند تا به اين وسيله هزينه‌هاي عمومي تحميل شده به دولت را كاهش دهند. مسئولان و دولتمردان انگليسي قصد دارند تا با آنلاين كردن كتابخانه‌ها و كاهش سفرهاي درون شهري و بين شهري بخش زيادي از هزينه‌هاي تحميلي به دولت را كاهش دهند.

نويسنده برنده جايزه كارنگي ضمن سرزنش كردن برنامه هاي دولتمردان انگليس در اين زمينه مي‌گويد: به نظر من دولت در هفته‌هاي گذشته با عملكرد خود نشان داده است كه خيلي آهسته و محتاطانه در اين زمينه قدم بر مي‌دارد و اين از واكنش‌هاي دولت در مقابل انبوه اعتراض‌هاي مردمي مشخص است.

وي اضافه كرد: به هرحال اين اقدام آنها با واكنش‌هاي مردمي روبه‌رو خواهد شد. شايد لازم باشد يادآوري كنم كه «الن بنت» در سخنراني خود بسته شدن كتابخانه‌ها را به نوعي كودك آزاري تشبيه كرد و بسياري از خانواده‌ها و والدين از او حمايت كردند و با او هم عقيده بودند.