بلك‌بري در اعتراض به همکاری با پلیس هك شد

 

به گزارش لیزنا به نقل از ايسنا، اين گروه که پويزن (سم) نام دارد، وبلاگ شرکت بلک‌بري را هک کرده و در مطلبي که آنجا نوشته‌اند، بلک‌بري را تهديد کرده‌اند که اگر اين شرکت اطلاعات مربوط به کاربران را در اختيار پليس قرار دهد، اقدامي تلافي‌جويانه انجام خواهد داد.

پليس انگلستان معتقد است که جوانان خشمگين، قرار و مدارهاي خود را از طريق سيستم پيام‌رسان بلک‌بري تنظيم مي‌کردند. شرکت توليدکننده اين تلفن‌هاي همراه هم قول داده که با پليس و وزارت کشور انگلستان همکاري کند.

گروه پويزن در مطلبي که روي وبلاگ شرکت بلک‌بري نوشته، گفته است که موافق کتک خوردن مردم بي‌گناه و از بين رفتن کاسبي‌هاي کوچک نيست.

آن‌ها در عين حال گفته‌اند که "ما سراپا همراه با کساني هستيم که به پليس و دولت حمله مي‌کنند" اين گروه معتقد است که اگر بلک‌بري اطلاعات مربوط به کاربرانش را به پليس بدهد، "آدم‌هايي به صورت اشتباهي مورد هدف قرار مي‌گيرند"

در بيانيه گروه پويزن آمده است: "اين امر باعث مي‌شود مردم بي‌گناهي که در زماني اشتباه در مکاني اشتباه بوده‌اند و دست‌ بر قضا بلک‌بري داشته‌اند، دستگير شوند".

اين گروه تهديد کرده‌اند که در صورت وقوع اين ماجرا، نام و آدرس و شماره تلفن کارمندان بلک‌بري را افشا مي‌کنند.

قانون بريتانيا مي‌گويد در صورتي که اطلاعاتي روي تلفن‌هاي همراه باشد که با وقايع مجرمانه مرتبط باشد، پليس مي‌تواند اطلاعات برروي تلفن‌هاي افراد را به دست آورد.