نسخه جديد اندرويد از راه رسيد

 

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، اين نخستين گوشي هوشمند دنيا مبتني بر اين نسخه از سيستم‌عامل اندرويد محسوب مي‌شود كه هم‌اكنون با قيمت 310 دلار(215 يورو) در بازار به فروش مي‌رسد.

اين گوشي هوشمند Xiaomi Phone نام دارد كه شركت سازنده براي آن پردازنده 8260 Snapdragon ساخت شركت كوالكام را با توان 1.5 گيگاهرتز و دوهسته پردازشگر مجزا در نظر گرفته است. اين محصول پردازنده گرافيكي Adreno 220 و يك گيگابايت رم را نيز در خود جا داده است. 
باتري اين محصول 1930mAh است كه مي‌تواند انرژي مورد نياز كاربران براي مكالمات تلفني را تا دو روز در خود ذخيره كند. اين محصول نمايشگر لمسي 4 اينچي را با كيفيت FWVGA يا (480 در 854 پيكسل) در خود جا داده است. 
به گفته شركت سازنده طول‌، عرضه و ضخامت اين گوشي هوشمند به‌ترتيب 125، 63 و 11.9 ميليمتر و وزن آن 149 گرم است. اين گوشي قابليت پشتيباني از شبكه‌هاي مخابراتي GSM و 3G را دارد و به كمك دوربين ديجيتالي 8 مگاپيكسلي خود امكان تصويربرداري با كيفيت بالا را براي كاربران فراهم مي‌كند. 
از ديگر قابليت‌هاي اين محصول مي‌توان به گيرنده ماهواره‌اي مسيرياب GPS، چهار گيگابايت رام، گيرنده بي‌سيم Wi-Fi، قابليت پشتيباني از كارت حافظه microSD تا 32 گيگابايت و قابليت تغيير بدنه در 7 رنگ مختلف اشاره كرد. 
نسخه ويژه سيستم‌عامل اندرويد كه براي اين گوشي كه با نام MIUI شناخته مي شود در اصل 2.3.5 است كه پيش‌بيني مي‌شود در ماه‌هاي آتي گوشي‌هاي بيشتري با اين سيستم‌عامل جديد روانه بازار شوند.