دوسالانه تصويرگري براتيسلاوا 2011 آغاز به کار می‌کند

 

به گزارش لیزنا، مراسم افتتاح در ساختمان تاريخي تئاتر ملي براتيسلاوا (اسلواكي) برگزار خواهد شد و نمايشگاهي از آثار ارسالي براي دوسالانه در كنار نمايشگاه‌هاي جنبي از آثار تصويرگراني چون يوتا باوئر (تصويرگر آلماني برنده جايزه اندرسن 2010) و تصويرگر اسپانيايي جوزف آنتوني تاسيس پناله برپا خواهد شد.

پس از اعلام برندگان جايزه بزرگ، سيب طلا و ديپلم افتخار، سمپوزيوم اين دوره با موضوع تصويرگري در دنياي رسانه‌هاي جديد در سوم و چهارم سپتامبر برگزار می شود.

سيزده سخنران از كشورهاي دانمارك، كره جنوبي، فرانسه، جمهوري چك، ونزولا، كرواسي، ايتاليا، هلند، ايران و اسلواكي مقالاتي در اين باب ارائه خواهند كرد.

از ايران سحر ترهنده پژوهشگر و منتقد تصويرگري، با مقاله‌اي با عنوان «به سوي دنياي رسانه‌هاي نو» با توجه ويژه به تصويرگري معاصر ايران و جايگاه آن در دنياي رسانه‌هاي جديد، شركت خواهد داشت.

پس از سمپوزيوم كارگاه تصويرگري براتيسلاوا برگزار می شود. در اين كارگاه حسن موسوي و فريدالدين مولايي حضور خواهند داشت.

موسسه بیبیانا BIBIANA که یک موسسه فرهنگی فعال در سطح بین‌المللی در اسلواکی است، نقش اصلی را در سازماندهی اين دوسالانه بر عهده دارد. هدف بنیانگذاران این دوسالانه ایجاد شرایطی برای ارزیابی و گسترش هنر تصویرگری است.

دوسالانه تصويرگري براتيسلاوا با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه‌های ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در کشور اسلواکی برگزار می‌شود.

از ایران، شورای کتاب کودک، به عنوان شعبه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی تصویرگران، داوران و شرکت کنندگان در نشست‌های کارشناسی را برعهده دارند.