ويكي‌ليكس هدف حمله سايبري قرار گرفت

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، "آسوشيتدپرس" نوشت: پايگاه اينترنتي "ويكي‌ليكس" از حمله سايبري اواخر روز سه‌شنبه به وب‌سايت خود و متعاقب آن انتشار هزاران سند محرمانه ديپلماتيك آمريكايي كه پيشتر منتشر نشده بودند، خبر داد.

در پيامي كه گفته مي‌شود تحت نظارت "جوليان آسانژ" پايه‌ گذار جنجالي و استراليايي تبار اين پايگاه اينترنتي در صفحه "تويتر" ويكي‌ليكس قرار گرفته، اعلام شده است كه پايگاه اينترنتي ويكي‌ليكس در حال حاضر هدف حمله سايبري قرار دارد.

در حاليكه گفته شده است كه وب سايت ويكي‌ليكس بعد از اين حمله سايبري پشتيباني شده است اما برخي كاربران آن همچنان در دسترسي به اطلاعات اين سايت مشكل دارند.
اسنادي كه ويكي‌ليكس از انتشار علني آنها متعاقب اين حمله سايبري خبر مي‌دهد بيش از 250 هزار گزارش منتشر شده وزارت خارجه آمريكاست.

خبر سرقت اطلاعات اين پايگاه اينترنتي در شرايطي گزارش مي‌شود كه ويكي‌ليكس اواخر سال گذشته ميلادي شروع به انتشار بخش كوچكي از اين اسناد محرمانه به روشي تدريجي كرد.

يكي از افراد مرتبط با گروه‌هاي نفوذي آسانژ اخيرا اعلام كرده است: بي‌ميلي فعالان ويكي‌ليكس به سازمان‌هاي رسانه‌اي كه علاقه خود را به انتشار مطالب مبتني بر اطلاعات افشاشده اين سايت از دست داده‌اند، منطق انتشار گسترده اين اسناد بوده است.