پیش نمایش ویندوز 8 در معرض دید همگان

 

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، در جریان نمایش این نسخه جزییاتی در مورد نحوه برنامه نویسی و کدنویسی برای طراحی نرم افزار سازگار با ویندوز 8 هم ارائه شد تا برنامه نویسان از هم اکنون بتوانند برای طراحی برنامه و نرم افزار متناسب با این ویندوز تازه برنامه ریزی کنند.

افراد علاقمند می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://dev.windows.com این نسخه را بارگذاری و نصب کنند. البته با توجه به آزمایشی بودن این نسخه احتمال نقص ناگهانی و از کار افتادن آن هم وجود دارد.

یکی از اقدامات جالب در این کنفرانس عرضه یک رایانه لوحی توسط شرکت سامسونگ بود که به طور پیش فرض مجهز به ویندوز 8 است. کارشناسان معتقدند مایکروسافت در تلاش برای از بین بردن این کلیشه ذهنی است که محصولاتش تنها برای رایانه های شخصی سنتی مناسب بوده و به درد نصب بر روی تبلت و گوشی هوشمند نمی خورند.

سینفوسکی علیرغم سوالات مکرر حاضران در این کنفرانس از هرگونه اظهار نظر در مورد زمان عرضه نسخه نهایی ویندوز 8 خودداری کرد. وی در این مورد گفت: محرک ما برای کار و تلاش کیفیت است و به دنبال تعیین تاریخ نیستیم. در این همایش نسخه های تازه چند برنامه دیگر مایکروسافت شامل Visual Studio 11 Express، Expression Blend 5  و ...هم عرضه شد.