فعالیتهای انجمن باید آسیب شناسی شود

 

به گزارش لیزنا روز چهارشنبه سیزدهم مهرماه، نخستین جلسه هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در فصل پاییز برگزار گردید.

در  این جلسه اعضای هیات مدیره انجمن با دکتر اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد کتابخانه ملی و دکتر  حبیب الله عظیمی معاون سازمان اسناد کتابخانه ملی ، نشست مشترک داشتند.

مریم اسدی، مسئول کمیته روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی، ضمن اعلام این خبر گفت: طی این جلسه، دکتر رضایی شریف آبادی، رئیس انجمن، در ابتدا به معرفی انجمن، اهداف، جامعه مخاطب و تاریخچه آن در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته توسط انجمن را تشریح نمود. سپس به طور مختصر به ذکر برنامه های آینده انجمن پرداخت.

پس از ایشان هریک از اعضای هیات مدیره ضمن  معرفی خود، به فعالیتهایی که انجمن طی این سالها صورت داده و دستاوردهایی که به دست آورده است پرداختند و دیدگاههای خود در خصوص فعالیت  انجمن را بیان کردند  و تعامل بیشتر با کتابخانه ملی را خواستار شدند.

سپس دکتر صلاحی در سخنانی پس از تشکر از زحمات انجمن طی این سالها از انجمن درخواست کرد تا به نقد و بررسی وضعیت موجود انجمن و نیز جامعه در خصوص فرهنگ مطالعه بپردازد.

وی بیان داشت فعالیتهای انجمن باید آسیب شناسی شود؛ باید مشخص شود اکنون کجا هستیم و باید به کجا برسیم. وی نقش انجمن را در یاری رسانی به کتابخانه ملی در خصوص پیاده سازی و روزآمد سازی استانداردهای کتابداری مهم ارزیابی کرد.

دکتر صلاحی بیان داشت که وضع موجود نباید ما را قانع کند و باید تلاش کنیم و صرفا راهبردی کار نکنیم، بلکه از راهبرد به راهبری برسیم و برای کارهای خود محصول به دست آوریم.

ایشان در پایان ضمن تاکید بر همکاری میان دو نهاد کتابخانه ملی و انجمن کتابداری ایران درخواست کرد فعالیتهای کتابخانه ملی نیز مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد.

جلسه مشترک انجمن و ریاست کتابخانه ملی در ساعت 17 به کارخودپایان داد.