برپایی جشن کتاب در كتابخانه‌هاي کانون

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برنامه‌های متنوعی را به منظور ترويج كتاب‌ و كتاب‌خواني ترتيب داده‌اند. اين برنامه‌ها از 22 تا 29 آبان در 31 استان کشور برگزار مي‌شود.

برگزاری 800 نمایشگاه در 800 مرکز فرهنگی و هنری کانون در سراسر کشور، فروش کتاب و محصولات فرهنگی با تخفیف، برگزاری جشن کتاب و کتاب‌خوانی در کلیه مراکز فرهنگی و هنری با حضور اعضا، مربیان و دانش‌آموزان، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه‌ي اعضای کشور از جمله برنامه‌های ویژه‌ي کانون در نوزدهمین دوره‌ي هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

ساخت و پخش فیلم‌های تبلیغاتی تلویزیونی کتاب‌های رمان نوجوان امروز، معرفی کتاب به شیوه‌های طرح دیواری، ماکت و حجم، معرفی شخصیت نویسندگان و شاعران، دعوت از مدارس سطح کشور برای حضور و مشارکت در برنامه‌ها، برگزاری مسابقه‌های اینترنتی «بصیرت و ولایت» از ديگر فعالیت‌های کانون در این هفته به شمار می‌رود.

برپایی نمایشگاه آثار اعضا با محوریت کتاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب بین اعضا، معرفی اعضای کتاب‌خوان مراکز، برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی و برگزاری مسابقه‌ي کتاب‌خوانی الکترونیکی از دیگر برنامه‌های کانون در این هفته است.

پوستر نوزدهمین دوره‌ي هفته‌ي کتاب را با شعار «یادگار ماندگار» طراحی و منتشر شده است که اطلاعات درج شده در این پوستر به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه گردیده است. 

در این پوسترنمادی از یک کتاب ثبت شده که کتاب و کتاب‌خوانی را بین کودکان و نوجوانان ترویج و تشویق می‌کند. اين پوستر، در ایام هفته کتاب در تمامی مراکز کانون سراسر کشور، مراکز آموزشی، مدارس و کانون‌های فرهنگی ‌هنری نصب خواهد شد.