دانشجو: هاشمی مخالف کاندیداتوری من نبود

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، فرهاد دانشجو عصر امروز در پایان جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران گفت: چهار نفر از اعضای هیأت امنا موافق با رای گیری نبودند و می گفتند که تک تک کاندیداها در صورت لزوم، شرح حال خود را ارائه کنند. نظر دیگر نیز این بود که اطلاعات در خصوص مسائل مالی، سازمانی و تشکیلاتی گرفته و سپس برنامه ارائه شود.

وی اظهار داشت: در هر صورت تا انتهای جلسه توافقی برای انجام رأی گیری نبود و 4 نفر از اعضا اصرار داشتند که جلسه به تاخیر بیافتد و تک تک افراد بیایند و اظهار نظر کنند.

رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد گفت: اکثریت اعضا معتقد بودند که نیازی برای این تاخیر نمی بینند لذا بر اساس اعلام رئیس جلسه ای که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده بود، یعنی وزیر علوم، گرفتن رأی تصویب شد لذا قبل از نماز مغرب و عشا رای گیری صورت گرفت و نتیجه رای گیری را حاج آقا محمدیان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه قرار است این رای گیری به شورای عالی انقلاب فرهنگی برود و در آنجا بررسی شود، گفت: توصیه می کنم همه اعضای هیأت امنا، به نظر اکثریت اعضای هیأت امنا که رسم مردم سالاری دینی است، تن بدهند و بپذیرند. هر چه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کند همان می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که قبلاً گفته بودید که مایل به پذیرش این پست نیستید، گفت: بله بنده مایل نبودم و از روز اول نیز گفته بودم که بر اساس تکلیف یا اجماع قبول می کنم و سعی کردم اجماعی حاصل شود.

دانشجو افزود: همچنین در جلسه ای با آیت الله هاشمی رفسنجانی از ایشان خواستم اگر واقعاً مخالف کاندیداتوری من هستند، من کاندید نشوم و ایشان اعلام کردند که همه اعضا می توانند کاندید شوند و این مشکلی نیست.

وی گفت: در کل اجماع حاصل نشد اما در بحث تکلیف، با توجه به اینکه در مدت 21 روزه لطف بسیاری از اعضای هیأت علمی، برخی تشکل های دانشگاه آزاد، برخی از مجموعه مسئولان دانشگاه آزاد، جامعه دانشگاهی کشور ، خبرنگاران و دیگران به من بسیار زیاد بود در نهایت احساس کردم که حتماً باید به این موضوع تن در دهم و خودم را در معرض رای قرار دهم.

رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد یادآور شد: لذا احساس مسئولیت کردم و خودم را در معرض رای قرار دادم و در نهایت رای 5 از 9 را بدست آوردم. رای ها به صورت مکتوب بوده و مشخص نیست.