مراسم بیست و نهمین دوره جایزه کتاب سال 18 بهمن برگزار می شود

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، کار داوری در 60 گروه به پایان رسیده و در حال حاضر تنها در 5 گروه داوری مرحله نهایی همچنان ادامه دارد.

پیش‌بینی می‌شود تا اواخر هفته جاری نتایج ارزیابی در این گروه‌ها نیز مشخص شود که در این صورت نتایج داوری در 65 گروه مورد بررسی به انجام خواهد رسید.

از سوی دیگر دبیرخانه این جایزه 28 دیماه را به عنوان تاریخ برگزاری اولین جلسه هیئت علمی بیست و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تعیین کرده است.

نزدیک به 23 هزار عنوان کتاب (غیردرسی و غیرکمک درسی) منتشرشده در سال 1389 در گردونه داوری این دوره از جایزه کتاب سال بوده‌اند.

بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده مراسم پایانی این جایزه روز 18 بهمن در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

پیش‌تر مجید حمیدزاده، دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران درباره ضرورت همپوشانی آن با جایزه جلال آل‌احمد گفته بود: آثار برگزیده و شایسته تقدیر جایزه جلال در جایزه کتاب سال هم به همین عناوین (برگزیده یا شایسته تقدیر) معرفی می‌شوند اما دیگر مبلغ نقدی مربوط به جایزه به آنها تعلق نمی‌گیرد و تنها لوح کتاب سال را دریافت می‌کنند.

بر این اساس برگزیدگان بیست و نهمین دوره جایزه کتاب سال در بخش‌های داستان و نقد ادبی به ترتیب کتاب‌های «جاده جنگ» نوشته منصور انوری و «از اشارت‌های دریا» نوشته حمیدرضا توکلی هستند. این قاعده در مورد سه کتابی هم که در بخش تاریخ‌نگاری جایزه جلال به طور مشترک برگزیده شدند و نیز کتابی که در بخش مستندنگاری شایسته تقدیر شد، صدق می‌کند.